|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En Som Trener
|
![]() Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Inspirert av nylig gjennomført brannvernkurs på jobb og påminnelse fra forsikringsselskapet om å bytte batteri i røykvarsleren så har vi i dag hatt brannvernkurs her hjemme med barna.
![]() |
#2 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Takk for påminnelsen. Jeg kjøpte nye batterier til røykvarslere forrige uke, de ligger her- og byttes herved i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Jeg er livredd brann, og passer godt på.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Jeg har to røykvarslere uten batteri i, og et brannslukningsaparat som står innerst i boden bak alt mulig ræl.
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Vi skiftet batteri i varslerne i dag. Vi lar ikke julebelysningen stå på om natta eller om vi drar ut. Vi drar ut kontakten til vannkokeren, men vi er for sløve med å la ladere stå i kontakten når de ikke er i bruk.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Dette er et punkt for dårlig samvittighet hos oss. Vi har brannvarslere og brannslukningsapparat lett tilgjengelig, men det er det. Vi burde få opp et par varslere til, montert branntauet og branntepper vet jeg ikke hva er en gang.
![]() |
#7 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Ladere, PC'er, TV'er og slike ting er på min dårlig samvittighetsliste også. Det er jo bare rene bekvemmelighetshensyn som gjør at jeg ikke trekker dem ut når de ikke er i bruk dessverre.
![]() |
#8 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Vi har seriekoblete brannvarslere som reagerer på ulike ting, og pulverapparater i alle etasjer. Men brannstige/-tau er fremdeles på planleggingsstadiet, og brannteppet ble igjen i gamleleiligheten.
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Vi har vel også forbedringspotensiale.
![]() |
#10 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Brannvarslerne virker (testet dem noget ufrivillig for et par uker siden) og vaktselskapet har kontakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Skal vi se...
![]() |
#14 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?
Branntepper er mye billigere på OBS og t.o.m. Jernia bare for å ha nevnt det. Jeg kjøpte vårt på OBS for kr 99,-.
![]() |
#15 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Jeg har også branntrapp fra loftet og ned. Huset jeg bor i nå har vært barnehage før, derfor har jeg vært heldig og fått noen ting med på "kjøpet", med tanke på brannsikkerhet.
![]() |
#17 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Lurer på om det ikke var brannvarslerdagen i går?
![]() |
#18 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Vi har seriekoblede røykvarslere spredd rundt i hele huset. Senest sist helg ble det også montert en på vaskerommet og batteri ble byttet i resten. Brannslukkningsapparatet er i orden og refyllt pga. datoen og står i 2.etg, burde egentlig hatt ett i 1.etg. også. I tillegg har vi utfellbar brannstige fra soverommene i 2.etg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvordan står det til med brannsikkerheten i FPs hjem?Vi har forholdsvis bra kontroll, har en mann som er opptatt av dette. Batterier er nettopp skiftet i brannvaslerene, brannslukkingsapparatet henger rett utenfor soverommet vårt (og det er sjekket) - i tillegg har vi ett nede også. Vi har brannstige fra 2.etasje.
![]() |
|
|