Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smelte sukker i brødform på induksjonsovn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 20:43   #1
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Smelte sukker i brødform på induksjonsovn

Jah, hvordan skal jeg gjøre dette da? Jeg skal lage karamellpudding, og sukkeret skal smeltes i brødformen, men nå går jo ikke det på induksjonen min. ... tror jeg da?? Har faktisk ikke prøvd, jeg bare antar at brødformen ikke er kompatibel.
Men sånn, hvis mine antakelser er riktige, hvordan kan jeg ellers gjøre dette? Hive formen med sukker inn i stekovnen? Eller må jeg ta en kjele og smelte sukkeret der og så tømme det i brødformen?

Jeg er IKKE glad i å holde på med smeltet sukker, så om noen har noen lure tips for å få dette til enklest mulig, med minst mulig håndtering av De Varme Sakene, blir jeg glad.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 20:44   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smelte sukker i brødform på induksjonsovn

Jeg smelter sukkeret i stekepanne. Varm opp formen i stekeovnen slik at sukkeret ikke stivner så fort når du heller det over.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 20:53   #3
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Varme formen ja, det var lurt. Men slipper ikke unna å helle sukkeret fra stekepanne til brødform. :notereroggårigang:

Gammel 05-12-09, 20:55   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Induksjonsovn?

Gammel 05-12-09, 20:58   #5
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Induksjonsplatetopp.

Gammel 05-12-09, 21:04   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sett formene i ovnen - det pleier min mor å gjøre.

Gammel 05-12-09, 21:48   #7
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Altså, din mor pleier å sette formene i ovnen for å smelte sukkeret direkte i de, Tangina? Det høres fristende lettvint ut.

Gammel 05-12-09, 21:50   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Sett formene i ovnen - det pleier min mor å gjøre.

Det gjorde mor også. Du skal helst ikke røre i sukkeret av en eller annen grunn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:19   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Altså, din mor pleier å sette formene i ovnen for å smelte sukkeret direkte i de, Tangina? Det høres fristende lettvint ut.

Ja. Det tar en stund før det smelter, og som Maz sier, skal man ikke røre i det - bare la det stå til det er helt smeltet og så ta de ut og dreie på formene til sukkeret ligger pent rundt hele veien. Husker ikke hva slags temperatur ovnen pleier å stå på.

Gammel 05-12-09, 22:25   #10
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

... Ovnen pleide kanskje ikke å stå på 250 grader, mens din mor hev seg rundt og gjorde Andre Ting? Nå har jeg 2 dl svartbrent sukker i brødformen min, og det lukter svidd i hele huset.
Prøve på nytt med 100 grader og vokte som en hauk, tenker jeg.

Gammel 05-12-09, 22:27   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Man smelter da alltid sukkeret direkte i formen inne i ovnen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:31   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

... Ovnen pleide kanskje ikke å stå på 250 grader, mens din mor hev seg rundt og gjorde Andre Ting? Nå har jeg 2 dl svartbrent sukker i brødformen min, og det lukter svidd i hele huset.
Prøve på nytt med 100 grader og vokte som en hauk, tenker jeg.

Huff da. Hun er av hive seg rundt og gjøre andre ting-typen, men det er nok mulig at 250 grader var litt i høyeste laget for det. Lykke til neste runde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.