|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Barnet ble døpt, men det måtte altså prestebytte til. Presten som overtok sier at han har forståelse for at noen reserverer seg fra å døpe barn av lesbiske og homofile.
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Følger de Bibelen slavisk, er det muligens forståelig at de motsetter seg handlingen all den tid de ser på det som "synd". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Det hørtes virkelig uforståelig ut utfra det jeg mener jeg vet om kristendom. Barnet har jo ikke noe med foreldrenes eventuelle synd å gjøre?! Det hørtes helt ko-ko ut.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Her er det jo helt selvsagt at det er personlige meninger inne i bildet, all den tid gud og jesus-gutta neppe ville praktisert utstøtelse av barn.
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)
Så jeg antar at han hadde hatt like store kvaler med å døpe mine barn, som vokser opp hos ateister?
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Dette kan jeg ikke skjønne er forståelig ut fra et kristens synspunkt sånn egentlig, fordi Jesus presiserte at barn er uskyldige og at man ikke skal hindre dem i å komme til Guds rike. Dessuten skal heller ikke kristne dømme andre, for det er Guds oppgave, de skal passe på seg selv.
![]() |
#7 |
Textrovert
|
Ja, jeg ble veldig overrasket da jeg leste denne artikkelen. Da jeg ble døpt (i 1969) fikk ikke pappa være med i kirken, og mamma fikk ikke være med opp til døpefonten fordi de ikke var gift. Men presten protesterte ikke på at JEG skulle døpes, tross alt.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
Amen - bokstavlig talt.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Dette har eg inga forståing for! Eg er kristen sjølv, og kan ikkje forstå korleis presten skal forsvare dette. Det er ikkje dette den kristne trua handler om! I Bibelen står det at Jesus sa "la dei små barna kome til meg, og hindre dei ikkje", det står ingenting om at dette berre var for barn av visse foreldre!
![]() |
#10 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Dette var faktisk litt overraskende. Jeg trodde at kirken aksepterte alle barn selv om de ikke aksepterte foreldrene. Barnet har jo ikke hatt noe valg. (Forsåvidt ikke foreldrene heller, men det er en annen diskusjon.)
![]() |
![]() |
#12 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)"Dine foreldre er syndere - det er forresten alle andre også - så da kan ikke du frelses fra synden, siden du er så syndig, eller i hvert fall foreldrene dine, da." |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Nå er ikke evne til å se logisk konsekvens noe kriterium for å bli prest, men han her er var under par selv for norsk prestestand. Hvis han først er bibeltro nok til å mene at lesbisk samliv er Synd, så tror han formodentlig også at det er et poeng for barnet å bli døpt. Så ved å nekte det å bli døpt tar han et moralsk litt underlig grep.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 07-12-09 kl 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Jeg synes ikke man skal kimse av en prest med litt powerholdninger jeg. |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
Selvsagt må det være greit, ut fra følgende logikk: en muslim er antisemitist, så han kjøper garantert bensin for å brenne ned en synagoge. Siden en tru Frp'er er Israelvenn, er det hans hellige plikt å forhindre dette.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Nei, altså, det holder at han synes at folk med grønn jakke ikke skal kjøre bil, eller at han føler sterkt at kvinner bare skal ha diesel eller noe. |
![]() |
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Er det muuulig!?!
![]() |
![]() |
#18 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Dette er jo bare trist. Uff. Det er første gang jeg har hørt at noe slikt skjer, og han presten må jo være meget koservativ, for prosten, som jeg hadde til lærer en gang i tiden, er heller ikke blandt dem jeg vil karakterisere som liberal prest.
![]() |
#19 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mhm, det var den forsvaringen fra han som kom etter jeg også reagerte mest på. En og annen galning er jo forventet, liksom. Men du regner ikke med to på rad ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
en overordnet representant fra firmaet bør jo rydde i ukulturen og påpeke forskjellen mellom når noen forfekter firmaets holdninger og når noen er ute på egen synsing. |
![]() |
![]() |
|
|