Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er jeg den eneste som ikke har pyntet til jul?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 18:13   #1
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Er jeg den eneste som ikke har pyntet til jul?

Jeg har akkurat hengt opp adventestjerne, og julekalendern til sambo. Men det kommer ikke no julepynt opp hos meg før det begynner og nærme seg den 23 des.
Jeg bare klarer ikke og ha huset fult av julepynt i over en måned. Da mister det sjarmens syntes jeg.
Noen går jo amokk pinade meg før desember.
Er jeg fryktelig unormal eller er det flere som ikke går amokk?
Er ikke så glad i julepynt, er veldig kræsen på det. Nisser, nei takk!

Sist redigert av Hilda : 09-12-09 kl 23:17.
Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 18:15   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er jeg den eneste som ikke har pyntet til jul?

Og julestjerne er ikke julepynt, eller?

Vi har ikke julepyntet i det hele tatt.

Gammel 09-12-09, 18:15   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kalender og adventstake only her også. Julepynt er lille julaften - basta bom.

Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 18:15   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er helt sikkert normal.
Jeg pynter alltid 1. desember eller 1. søndag i advent jeg da, fordi jeg liker førjulstiden best. Men så tar jeg ned all pynten rett over nyttår, da er det ferdig for min del. Jeg elsker førjulstiden og er glad folk begynner å pynte utenfor huset sitt tidlig i desember, for da får jeg nyte det lengst mulig. Etter nyttår er det liksom ikke like stas. Ja til masse glorete julelys ute tidlig i desember.

Gammel 09-12-09, 18:18   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter ferdig til 1. søndag i advent, minus juletreet. Det blir pyntet 4. søndag i advent.
Årsaken er at vi er mye på reis i julen og liker å nyte litt julekos hjemme også.
På meg virker det som det blir vanliger å pynte tidligere enn da vi var små. Kansje litt med tidsklemma å gjøre?
Men hva som er normalen har jeg ikke noen store meninger om.
Mamma har adventsfarger og pynt like til lillejulaften, først da kommer det julepynt og juleblomster på plass.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 18:18   #6
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Jeg har julestjerne og ungenes kalender. Etterhvert kommer det også noen julekort.
Ellers blir det ikke mer pynt før treet kommer inn, og dett er dett. Ikke så glad i pynting generelt.

Om det er normalt eller ikke vet jeg ikke!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 18:22   #7
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Vi er på linje, tror jeg. Her er det advenststake, adventsstjerne og adventskalender. Intet annet.

Men jeg ser at det er nisser og sånt i vinduet til overraskende mange naboer.

Julepynten tror jeg vi tar fram rundt den 20-21. i år. Gleeeeeder meg!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 18:22   #8
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kalender og adventstake only her også. Julepynt er lille julaften - basta bom.

sånn har det alltid vært hos oss.

Gammel 09-12-09, 18:22   #9
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke julepyntet ennå nei. Men, adventspyntet har jeg med adventsstaker og julestjerne. Ellers lilla over det hele. Lilla lys, lilla lysglass, lilla løper. Ja - også lyktenissen min da. Den står pent og pyntelig og hilser oss alle velkommen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 18:23   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja...vi har i grunn bare julestjerne og adventstake + noen julekopper og en rød skål på bordet. ( Det var kanskje en del likevel?)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 18:23   #11
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veslemann her i huset syns vi har aaaltfor lite julepynt!!

Har i utgangspunktet bare julekalendere så tidlig i desember, og julekortene selvfølgelig, men pga podens protester har jeg tatt frem noe av det 'nøytrale' jeg har.

Gammel 09-12-09, 18:25   #12
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Vi er på linje, tror jeg. Her er det advenststake, adventsstjerne og adventskalender. Intet annet.

Men jeg ser at det er nisser og sånt i vinduet til overraskende mange naboer.

Julepynten tror jeg vi tar fram rundt den 20-21. i år. Gleeeeeder meg!

Her og. nesten hele gate er bedekket av julegardiner, nisser, nedspraya vinduer å blinkende julelys i hagen.
Føler nesten at naboene har pynta nokk for meg også.:Knegg:

Gammel 09-12-09, 18:27   #13
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har adventsstaken i vinduet, kalenderne til ungene og i stua har jeg bytta til røde gardiner. Julepynten kommer opp på lillejulaften etter at ungene har lagt seg og tas vekk igjen så fort som mulig.

Gammel 09-12-09, 18:27   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi henger opp adventsstjerne, noen kuler med lys og setter fram adventsstaken 1. søndag i advent. Resten av pynten kommer lillejulaften. Det er jeg vant til hjemmefra, og to uker med julepynt holder i massevis for meg.

Gammel 09-12-09, 22:54   #15
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røde gardiner og puter, adventstaker og lilla lys. Adventsstjernene har vi ikke funnet i år.
Resten kommer litt etter litt.

Gammel 09-12-09, 22:57   #16
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Her er huset pyntet i lilla fram til lille julaften!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:06   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg har ingen julepynt fremme, ikke en gang julestjerne. Vet ikke om jeg gidder en gang.

Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:06   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke engang adventspynt. Holder på med renovering og oppussing, så det kommer ikke mere rot ned fra loftsboden før det prosjektet er ferdig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 23:07   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Stjerner ol. må opp til første søndag i advent, det er i allefall tradisjonen her i heimen. Resten kommer sammen med juletreet natt til lille julaften som regel.

Gammel 09-12-09, 23:08   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skuer mitt øye, forresten? Jo, jeg kjøpte en glitrende rein på Åhléns her om dagen, den fikk plass på fatet med stearinlys som står på stuebordet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.