|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() What to do i San Francisco?Jeg har plutselig fått tilbud om en ukes husmorferie i San Francisco rett over påske neste år. Kona til pappa reiser over en måneds tid i forveien (dr.gradsarbeid), og pappa vil gjerne ha meg med når han skal over å besøke henne der. Snille pappa betaler alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: What to do i San Francisco?Det er mye å se og gjøre deromkring. Alcatraz og Golden Gate er verd å se, Fishermans Wharf er oppskrytt (men du må jo ned dit for å ta båten til Alcatraz), trikk opp og ned de bratte bakkene er moro, homodistriktet har utrolig mange fine spisesteder og god atmosfære.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: What to do i San Francisco?:noterer: Flere tips tas gjerne imot! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: What to do i San Francisco?Det er et ganske morsomt akvarium som vel er nede i Fisherman's Wharf-området, hvis jeg husker riktig. Haight/Asbury-området er det morsomt å spasere i, fremdeles preget av hippietiden i både arkitektur, butikker og spisesteder. De mest sentrale turisttingene man "må" gjøre er vel å dra til Alcatraz, å rusle over Golden Gate og å reise med den gamle trikken. Ellers er Chinatown verdt et besøk.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: What to do i San Francisco?Spise på et av de mange morsomme spisestedene i Ferry Building. Dra til Wine Country. Ta båten til Sausalito (ganske kjedelig i seg selv) og spise briljant sushi på Sushi Ran (må reservere bord i god tid).
![]() |
#6 |
Permakulturell
|
![]() Sv: What to do i San Francisco?Chinatown, ja. Og så mener jeg å huske at byen har et høyst oppegående jazzmiljø, vel verdt å sjekke ut.
![]() |
#7 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: What to do i San Francisco?Fishermans Warf er verdt et besøk, og der må du spise Clam Chowder i sour dough bowl (en kremaktig "guffe" med kamskjell i en "bolle" som er et uthult, stort rundstykke). China Town er verdt et besøk, og der anbefaler jeg Dim Sum. I tillegg burde du ta deg en tur i Golden Gate Park og bare streife rundt -og Japanese Tea Garden er også verdt et besøk når du er i parken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: What to do i San Francisco?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Shake it out!
|
![]() Sv: What to do i San Francisco?Bare husk at det kan være himla kaldt i San Francisco! Det er ikke uten grunn at det er en butikk på hvert hjørne som selger fleecejakker og tykke gensere... Vi var der i juli, og endte opp med å kjøpe vinterjakker til hele gjengen. 17 grader og fuktig tåke og vind kan være ganske chilli når man er vant til 45 grader og sol (men akkurat det er vel ikke du
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: What to do i San Francisco?Museum of Modern Art er veldig bra.
![]() |
#11 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: What to do i San Francisco?Red Light district har nokså stusslige 'hoteller' med tvilsomt klientell, skrøpelige dørlåser og overflod av skriking og sirener hele natta. Greit å vite hvis du bestiller hotell på nettet, og finner et billig et.
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: What to do i San Francisco?Drar opp denne for å fiske etter flere tips.
![]() |
#14 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: What to do i San Francisco?Jeg henger meg på - jeg flyr til San Francisco om drøye to uker!
![]() |
#15 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: What to do i San Francisco?Husk solkrem sier gubben som hadde andregradsforbrenning i nakken etter en dagstur rundt i SF. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: What to do i San Francisco?Solfaktor og fleece er notert
![]() |
|
|