|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er en familie?Inspirert av Knertens juletråd, og noen egne erfaringer fikk jeg lyst til å spørre - Hva er en familìe? Når er man en familie? Som feks når man reiser med bussen...mor og tre barn og gjerne vil ha en familiebillett...men man kan ikke få fordi man ikke er en familie. (for hvor er mannen?) Eller når jeg søkte hjelp hos familierådgivningskontoret for meg selv og mine 3 barn og fikk avslag på hjelp...fordi vi ikke var en familie... (for hvor var mannen...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Hva er en familie?Ut fra familiens reproduksjonstanke så har jeg jo reprodusert meg, ergo familie..men jeg får jo ingen videre produsering uten den mannen. (som om det måtte skje på bussen eller familievernkontoret. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva er en familie?Pussig det med bussen, hvorfor er en ikke familie da? Homofile/lesbiske, får de ikke familiebillett de da?...
![]() |
#8 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en familie?Det lille privatforumet jeg bor på når jeg ikke er på FP.
![]() |
![]() |
#9 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Hva er en familie?Jeg betegner meg og mine to døtre som en familie.
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva er en familie?Jeg er mer glad i Store Norske Leksikon enn i wikipedia: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva er en familie?Jeg og storebror var på kino med venninna hans med mor. Vi fikk familiebillett fra bussjåføren uten å be om det engang. For meg er familie hva man gjør det til.
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en familie?Merkelig at dere ikke skulle være å regne som en familie.
![]() |
#14 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Hva er en familie?Men hva da når man er bare et par... er man da en om enn liten familie??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hva er en familie?I følge wikipedia er ikke eldstejenta familien til mannen min, og for oss blir denne definisjonen helt feil. Han står henne nærmere enn hennes biologiske far, og skal ikke få lov til å regne seg som familie? Familien vår består av oss to voksne, og begge jentene, uavhengig av genetisk slektskap eller offentlig godkjent adopsjon. Jeg kjenner jeg blir litt provosert av firkantede definisjoner på en institusjon som er alt annet enn firkantet.
![]() |
![]() |
#16 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hva er en familie?
Det kan fort komme litt an på i hvilken grad man har lyst å diskutere familiekonstellasjonen sin med vedkommende billettør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en familie?Min gamle tante som ble 80 år i sommer har introdusert begrepet 'den postmoderne storfamilie', som i hennes tilfelle inkluderer eksmann medny kone og barn, samt ekssamboer med (nå eks)kone og barn.
![]() |
#18 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Hva er en familie?Hva da med familievernkontoret, er det helt feil av meg å tro at jeg kunne få rådgivning der når min familie, uten mann, fikk problemer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hva er en familie?Jeg synes det høres helt hull i hodet med familekontorets definisjon av familie. Jeg har delvis opplevd det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|