Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

O deilige adventstid

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 15:54   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

O deilige adventstid

Hvordan er det i det FP'ske hjem på denne tredje søndag i advent? Er det stress og mas, eller fred og ro?

Jeg har vært alene i helgen og kosa meg med hjemmespa, solarium, lang trimtur, godtespising og lest masse krim og Fjell og Vidde. Sovet godt og lenge har jeg også gjort.

Nå hører jeg på Oslo gospel Choir sin juleplate og har deig til foccacia og lussekatter stående til heving. Skal nyte roen før resten av familien kommer hjem om en time. Da skal vi tenne adventslys, bake lussekatter, se Jul i Svingen og spise tapas og lussekatter.

Til uken blir det litt stress siden mannen er på kveldsskift og det er mye som skjer på ettermiddagstid.

Gammel 13-12-09, 16:04   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: O' deilige adventstid

Stress og mas og vi er begravd i jobb. Adventsstaken blir vel tent til kveldsmaten, tenker jeg, men ellers er jula delvis avlyst i år her i huset. Vi gjør noen minimale forberedelser lille julaften, og det er det. Fra neste år av må vi prioritere litt julemagi og, men enn så lenge er det ingen barn i huset. Jeg savner veldig å sette av tid til å kose seg og kjenne på hvordan det er å vente på noe bra, man trenger noen lyspunkt i vintermørket, tror jeg!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:05   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Her er det for øyeblikket ikke mye stress og mas. I dag skal vi kose oss med lussekatter og julekaker som jeg har bakt og brenne 3 lys.

Eneste som stresser meg litt er at jeg bare er halvferdig med julegavene. Men det er enda noen dager igjen.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:08   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt en fin søndag.

Lussekatter og varm sjokolade fortært. Vi har besøk av to gutter fra klassen til E også. Fin ettermiddag og tre adventslys på bordet. I dag har jeg vært sånn bollebakende mamma som jeg gjerne vil være. Det henger sikkert sammen med barnefri natt og morgen i dag. Vi var på julebord i går, men jeg kjørte og vi var hjemme før 13.30 så formen i dag er fin.

Ja, og vi har lammestek i ovnen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:18   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi var på julebord i går, men jeg kjørte og vi var hjemme før 13.30 så formen i dag er fin.

Det var et langt julebord?!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:19   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

o1.30, da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:20   #7
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har eksamen i morgen, så det kunne vært mer avslappet. Jeg lever imidlertid etter tanken om at å lese for seint kvelden før eksamen er teit, så jeg skal holde på i tre kvarters tid, så skal jeg pakke inn noen gaver og levere dem hos neststørstesøster så størstesøster får dem med seg hjem i kveld. Så er det middag, stearinlys, film og litt adventskosegreier i kveld. Vi har heller ikke barn enda, men julekos må til uansett - her har det vært pyntet siden 1. søndag i advent

Gammel 13-12-09, 16:20   #8
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Fred og ro her, så langt. Nå skal vi straks avgårde på førjulsmiddag hos Retzesønnen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:20   #9
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

o1.30, da.

Måtte bare... Overtrøtt, check

Gammel 13-12-09, 17:06   #10
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært forkjølet hele helga, og prøvd å slappe av i dag. "Måte" bare bake noen lussekatter, så har mumset på det, sett litt sport og passet på apekatten (baby på 8 mnd). Det siste der er ikke sånn veldig avslappende.

Gammel 13-12-09, 17:11   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi startet ttidlig med frokostgjest, søstern kom.
Så har vi hatt besøk av noen tantebarn og en venninde av Propellen som har bakt pepperkaker og pyntet pepperkakehus.
Adventslysene tente vi til frokost og de brenner ennå.
Snart take away pizza.

Gammel 13-12-09, 18:15   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: O deilige adventstid

Her er prinsessa og pappaen i badebalja mens jeg spiser sjokkis.
Snart skal jeg være med prinsessa i senga og synge litt, også skal jeg se på Skavlan-reprise i kveld.
Det har vært en rolig søndag hvor vi har vært på besøk og en liten tur til sentrum - det var iskald trekk ute, så vi reiste heller hjem og lagde kyllingmiddag med parmaskinke. Rågodt!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:18   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sovet tre timer i natt, har eksamensinnlevering imorgen, bakt pepperkaker med vennepar og vært ute og spise. Litt stress, men mest kos.

Gammel 13-12-09, 19:17   #14
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg er småsyk, kona er på jobb hele helga og vi har visst fått en baby som ikke virker. Ungen vekka meg i titida i dag med en latter, fikk litt mat og purka videre til halv tolv. Nå har hun lagt seg. Innimellom der har hun sovet to lange lurer, skjelt ut babygymmen og ellers vært bare hæppybejb. Jeg surfer internett og spiser sjokolade.

Måtte det vare.
(Kanskje mest fordi alle sier at det ikke kommer til å vare; vi skal alltids holde ut å stå opp litt før halv tolv).

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:54   #15
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært ute i skogen i øsende, pøsende regn og hogget juletre. Mannens bedrift arrangere juletrehogst hver jul. I tillegg tenner de bål og severer pølser, gløgg, pepperkaker og saft. Utrolig koselig!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:56   #16
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært hos svigers å fått servert grøt og lussekatter. Var 12 til bords, så nok folk hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:58   #17
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har feirt F sin ett års dag i dag, hun har ikke bursdag før på tirsdag, men det er travelt nok i denne førjulstid så det var best å ta det i dag. Og mens jeg sitter her å skriver kjenner jeg at det kansje er litt lite med en yoghurt og ett kakestykke en hel dag så jeg får gå å se om jeg klarer å lage noe mat.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:09   #18
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiiiin dag

Vi var ute sent, sent i går og så på Lights in The Heights, som er en del av byen med masse små (og noen få store) trehus, som pyntes etter alle kunstens regler med lys og juledilldall. Så sperrer de av gatene, og så er folk fryktelig uamerikanske og GÅR rundt i gatene og kikker. I noen av husene er det underholdning (de som bor der) - dans, band, magedansing osv, osv. Utrolig koselig! Og at noe så Harry, kan være så nydelig .

Men uansett, vi var hjemme 0030, så ungene sov til 09 i dag . Mannen stod opp grytidig for å gjøre Manneting, og ungene og jeg har en rolig dag hjemme. Vi laget frokost sammen, som ble spist i fred og ro. Ungene har (bank i bordet!!!) ikke kranglet i dag, og nå leker de koselig oppe, mens jeg leser avisen. Søndagsavisen her er SMIKKFULL av reklame, og enda mer enn vanlig nå før jul. Min form for shopping - å lese reklamen .

Om en liten stund skal vi ut og handle julegave til Pappa og ha lunsj. Livet er godt .

Gammel 13-12-09, 20:31   #19
Skvetten
Passiv

Standard

I det Skvettenske hjem er det fullkommen ro. Jeg har pyntet til jul. På tidligkvelden har jeg vært på julemarked.

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:32   #20
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Stress og mas! Men ikke ang julerelaterte ting. Det kommer ikke før den 19. - da må jeg råstresse for å ta bilder til julekort, hurtiglage et på FotoKnudsen, be om timelevering og kjøre ned på Solsiden i kø for hente dem, hive dem i konvolutter og få dem i posten. Klistremerkefrimerker er et must! I tillegg kommer julegaver, innpakking, koselige førjulssysler (hah!) og pakking til juleferien. Også vask av huset, da.

Nå er det bare eksamenskjør, og jeg synes det er uhørt å legge eksamener til den siste uka før jul. For oss som har barn blir det faktisk ikke tid til kos. Hrmf

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.