Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kan noen forklare veiavgiften for meg?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-09, 15:06   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen forklare veiavgiften for meg?

Nå spør jeg bare fordi jeg ikke vet noe om det altså, ikke fordi jeg skal sukke og stønne over høye avgifter og slikt i Norge. Jeg havner stadig i diskusjoner om dette her med bommer og veiavgift (av en eller annen grunn) og vet altfor lite om det. Så enlighten me, noen.

Hva går egentlig veiavgiften til? Vi betaler jo ganske store summer i veiavgift hvert år, mange milliarder. De fleste familier i dag har vel også to biler, hvertfall om de ikke bor midt i byen. Når jeg begynner å jobbe blir vi helt avhengig av to biler dersom jeg ikke får jobb i gåavstand herfra, da må vi betale TO veiavgifter. Vel, nok om det.
I tillegg til all denne veiavgiften har vi bommer. Bommene her i Stavanger/Sandnes skulle stå til 2008, så ble det utvidet til 2011, og nå snakker de om enda lenger + økning i prisen, 30,- kroner per passering.

Er det sånn at vi ikke betaler NOK veiavgift? Eller går den egentlig til noe annet? Hvorfor må vi ha bommene i tillegg, og hvorfor setter de opp prisene hele tiden i takt med at også veiavgiften øker? *domm*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.