Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Platanias

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 12:21   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Platanias

Noen som har vært i Platanias?
Skal bo ca 950m fra sentrum, hotellet ligger i nærheten av Santa Helena
og Minoa Palace, hvordan er stranden her?
Fikk høre at den skulle være fin her, men at inne v/sentrum ble den litt steinete,
noen som vet om det stemmer?
Var i Agia Marina i fjor og stranden der var suuuuper!
Men i år skal vi være 2 uker og da tror jeg stedet blir litt for stille og rolig,
og så vil jeg ha litt flere resturanter å velge i mellom, noe det visst nok skal være
i Platanias
Skal reise i fellesferien, noe jeg aldri før har gjort (reiser som regel i
slutten av august)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:56   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Platanias

Jeg var der i slutten av august for noen år siden. Stranda var lang og barnevennlig. Det var kanskje steinete noen steder, men det var jo mer enn nok av strand å ta av. Vi var så uheldige å se det røde flagget i alle fall fem av sju dager, dessverre. Vet ikke om det er et vanlig "problem" der.

Det er fint i Platanias, men litt kjedelig at byen liksom ligger langs en vei ... Det var mange restauranter å velge mellom. Den gamle bydelen er kjempefin. Også er det jo veldig fint i Chania.

Gammel 15-01-07, 13:19   #3
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

. Vi var så uheldige å se det røde flagget i alle fall fem av sju dager, dessverre. Vet ikke om det er et vanlig "problem" der.

Takk for svar!
Det er nok ikke så uvanlig, men da vi var der i fjor var det stille på morgenen
og så kom det mer og mer bølger utover dagen.
Vi er som regel på stranden i 9/10-tiden, så litt etter lunch holdt vi oss ved bassenget
så fikk vi litt av begge deler.....

Gammel 15-01-07, 13:58   #4
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var der i høstferien i fjor og da blåste det og var store bølger ca 4 av 7 dager. Vi var litt trege med å komme oss ned dit, så jeg fikk ikke testet ut havet. Men stranden så veldig fin ut.

Platanias var ellers en koselig by, mange ålreite restauranter. Vi var to ganger på en som heter Symposium (10-15 min innover mot byen i forhold til Minoa Palace), men der måtte man bestille bord på forhånd for å sitte ute. God mat og bra service.
Den italienske restauranten tvers over veien for Minoa Palace var også kjempebra!

Gammel 15-01-07, 15:13   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi likte oss veldig godt i Platanias. Det eneste vi ikke var helt fornøyd med var faktisk stranden. Veldig steinete bunn og brådypt. Ikke særlig barnevennelig. Så man bør iallefall bo på et hotell med et fint basseng.
Vi skal til Agia Marina i mai. Håper stranden er bedre der.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:29   #6
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Vi likte oss veldig godt i Platanias. Det eneste vi ikke var helt fornøyd med var faktisk stranden. Veldig steinete bunn og brådypt. Ikke særlig barnevennelig. Så man bør iallefall bo på et hotell med et fint basseng.
Vi skal til Agia Marina i mai. Håper stranden er bedre der.

Agia marina har fin strand!
Men her kommer det også an på hvilken side av Agia marina, den er finest
mot Chania, mot Platanias blir den litt mer lik din beskrivelse av Platanias...

Gammel 15-01-07, 18:31   #7
Frost

Frost sin avatar

Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Agia marina har fin strand!
Men her kommer det også an på hvilken side av Agia marina, den er finest
mot Chania, mot Platanias blir den litt mer lik din beskrivelse av Platanias...

Ok. Det er 1,6 km til Platanias. Det er bra bassenganlegg dit vi skal iallefall.

Sist redigert av Frost : 15-01-07 kl 18:37.
Gammel 15-01-07, 19:59   #8
Guttemammis

Standard

Ok. Det er 1,6 km til Platanias. Det er bra bassenganlegg dit vi skal iallefall.

Da skal dere nok på den "riktige" siden!
...jeg synes stranden var suuuper der
(er det Alexandra beach?)

Gammel 15-01-07, 20:34   #9
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Vi var i Gerani, 3 km utenfor Platanias i fjor sommer. Felles for hele Chania, Platanias og Gerani-kysten er etter hva jeg leste - at det var litt brådypt der og ikke så barnevennlig. Min dengang 2,5 åring badet i havet med tilsyn. Som flere andre har nevnt er det gjerne stille på formiddagen og mer bølger utover ettermiddagen.
Platanias synes jeg var litt slitsomt. En meget traffikert hovedgate hvor man må se seg godt for og passe godt på ungene. Smale fortau hvor det var vanskelig å trille vogn.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:05   #10
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Det har vi vært to ganger. Super anlegg og flott strand.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 23:40   #11
Frost

Frost sin avatar

Standard

Vi skal bo på Caldera village. Er egentlig litt langt unna stranda. Men det går sikkert greit.

Gammel 15-01-07, 23:42   #12
Frost

Frost sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Vi var i Gerani, 3 km utenfor Platanias i fjor sommer. Felles for hele Chania, Platanias og Gerani-kysten er etter hva jeg leste - at det var litt brådypt der og ikke så barnevennlig. Min dengang 2,5 åring badet i havet med tilsyn. Som flere andre har nevnt er det gjerne stille på formiddagen og mer bølger utover ettermiddagen.
Platanias synes jeg var litt slitsomt. En meget traffikert hovedgate hvor man må se seg godt for og passe godt på ungene. Smale fortau hvor det var vanskelig å trille vogn.

Det er smalt ja og mye trafikk. Men det har vært mye trafikk på de fleste stedene jeg har feriert. Vi hadde med en Quinny Buzz til minsten, gikk egentlig greit å manøvrere den.

Gammel 16-01-07, 00:20   #13
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var der for tre år siden og hadde med oss en diger Simo bagvogn. Det gikk faktisk greit på de smale fortauene, men ingen kom forbi oss da.
Vi koste oss der, var veldig fornøyd. Det lå en flott liten lekebutikk i hovedgaten, verdt et besøk. De hadde blandt annet mye av Kouvalias, leker laget i Hellas. Mye fint, vi kjøpte denne:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 22:36   #14
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Vi var der i fjor, og jeg syns stranden var fin jeg.
Men det ble ganske brått dypt ja.

God tur!

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 18:23   #15
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Vi skal til Agia Marina i mai, og tar noen turer til Platanias da et vennepar av oss skal dit. Vi skal bo på Iolida Village. Spent på strendene ja, kan avlegge rapport når vi kommer hjem..

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 21:26   #16
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Vi skal til Agia Marina i mai, og tar noen turer til Platanias da et vennepar av oss skal dit. Vi skal bo på Iolida Village. Spent på strendene ja, kan avlegge rapport når vi kommer hjem..

Rapport er svært ønskelig

Stranden i Agia Marina er suuuper så det er bare å glede seg!
Mener Lolida ligger på den siden stranden er på sitt flotteste
(den er ikke like fin på den siden som grenser mot Platanias, men motsatt
retning er den heeeeelt finkornet...)

Gammel 20-02-07, 08:10   #17
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Standard

Ja, har hørt at stranda i Agia Marina er nydelig jo mer mot Chania man går, altså motsatt vei som Platanias.

Iolida ligger på nr 3 på dette kartet, så det kan se ut som det ligger litt mer til høyre ja. (nå ble ikke tallene med på bildet ser jeg.. )

De vi skal reise sammen med skal bo i Platanias, på Santa Helena, så jeg får sett begge plassene!

Gammel 08-08-07, 19:23   #18
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Standard

Rapport er svært ønskelig

Har ikke vært pålogget her på leeeenge jeg, og nå har du jo allerede vært der selv....

Men jeg var aldri på stranda i Platanias da, bare i byen om kveldene. Likte plassen sånn passe bare.. Både Agia Marina og Platanias. Kommer ikke til å reise tilbake nei.

Gammel 08-08-07, 20:45   #19
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Har ikke vært pålogget her på leeeenge jeg, og nå har du jo allerede vært der selv....

Men jeg var aldri på stranda i Platanias da, bare i byen om kveldene. Likte plassen sånn passe bare.. Både Agia Marina og Platanias. Kommer ikke til å reise tilbake nei.

Ja, vi har vært der
Selve stranden var fin, men som sagt var det ble brått dypt..
Ungene koste seg uansett og badet som bare det,
kun rødt flagg to tre dager
Var en dags-tur på stranden i Agia marina og den er nok mye bedre
for de små
Liker meg godt både i platanias og Agia Marina, men neste gang blir det
Agia Marina....og det blir definitivt en neste gang!
Tror jeg har blitt litt forelska i den øya, leide bil og reiste litt rundt,
for et landskap sier jeg bare

Gammel 08-08-07, 21:38   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal bo på Caldera village. Er egentlig litt langt unna stranda. Men det går sikkert greit.

Har dere vært der nå? Hvordan var det? Spiste dere noe på hotellet? Vi skal nemlig til samme hotellet en uke i august. Har vært i Platanias tidligere, men kan ikke tenke meg å reise dit med barn. Stranden der egner seg ikke for små barn synes jeg. Når vi reiser, så har vi kjente som bor i Platanias, mens vi bor i Agia Marina, men det er jo bare 1,6 km å gå. Vi kommer nok til å ta bussen litt innover mot Chania også. Chania en en fin by. Kjempefint havneområde.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.