Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Lille julaften, det er lille julaften!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 07:41   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Lille julaften, det er lille julaften!

Jeg våkna av meg selv klokka 7 i dag, så nå er juletreet og adventstjerna tent og jeg har fyrt i ovnen. Deilig!
Minimusemusa ligger og snorker ennå og etterpå skal vi på kafébesøk med litt familie og så skal vi ut med julegaver når mannen kommer fra jobb.
Huset er ferdig vaska og alt er handla inn - nå kan julen komme! I dag er det kun kosedag og vi gleder oss til i morgen.

Dere andre - er det stressedag eller kosedag for dere?

(God jul, alle sammen)

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 07:47   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lille julaften, det er lille julaften!

Dere kan vel tenke dere hvilket humør jeg er i nå. :jule-oholiker:
I dag skal vi ut og handle et par siste gaver og resten av julematen, jeg skal vaske ferdig, juletreet skal opp i stua og pyntes, vi skal se Polarexpressen og drikke ekte, varm dronningsjokolade med masse krem og spise god mat, og jeg skal pakke inn de siste gavene mens jeg hører på julemusikk. Hva er bedre enn jul?

Gammel 23-12-09, 07:50   #3
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg sto opp før alle andre i dag, selv om jeg burde sove. :trøtt:

Det blir en fin og avslappende dag i dag. Vanligvis hadde det vært en hektisk jobbe-dag, men noen fordeler er det å ha permisjon.
Alle gaver er i boks, huset er bra nok, og resten trenger vi ikke tenke på siden vi skal til svigers i morgen. Og dagen etter, og dagen etter der igjen.

:ro i kroppen:

Gammel 23-12-09, 07:52   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

:løperoggjemmermeg:
Jeg blir ikke ferdig, jeg blir ikke ferdig, jeg blir ikke ferdig.

Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 07:55   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg sitter og venter på min første (tror jeg) karamellpudding. Dette har jo vært moderns domene. Med 3/4 liter fløte og 9 egg må det jo bli skikkelig.

Dagen blir nok litt begge deler. Spinatimballene lages i dag, og det er litt pes selv om det ikke tar så mye tid, kastanjen forberedes også.

Tulipaner til juledekorasjonene på kirkegården står og trekker vann, det er den største jobben i dag, rent bortsett fra stryking og pynting. Mye jobb og mye kos.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 07:57   #6
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal bare kose oss i dag, poden, bikkja og jeg skal på skitur i dag og når vi kommer hjem er det pynting av tre som venter. Huset er fint nok, gaver er på plass og vi har ferie.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 08:09   #7
Albertine
Passiv

Standard

Treet skal pyntes (og rettes litt på, ser jeg, får jeg til det alene tro?), juleduker skal strykes, huset skal pyntes og vi skal handle litt. Det snør ut, lette dryss av florlett hvitt, som legger seg på trærne og gjør julekortbildet komplett. Åh, jeg elsker jul!

Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 08:31   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er egentlig den beste dagen i året.

Nå er jeg ikke helt i rute, og jeg må jobbe i dag, og da blir det litt annerledes, men jeg nekter i hvertfall å stresse. Dette er en finfin dag.

Gammel 23-12-09, 08:59   #9
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Dette er egentlig den beste dagen i året.

Veldig enig!

Hjemme lager mannen og ungene pepperkakehus og karamellpudding og juletreet står klart til pynting når jeg kommer hjem fra jobb. På jobb skal jeg ordne med julelusj til hele gjengen, dvs dekke bord og ordne og fikse litt. Maten kommer heldigvis ferdig. Gleder meg til julelunsj med ribbe og andre godsaker

Gammel 23-12-09, 09:04   #10
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er hjemme med 1 sykt barn og de andre har også fri. Ergo travelt.
Vi skal hente pusefrøkenen idag, svigermor kommer og det er bare litt igjen å pusle med, også må jeg stryke noen klær.

Treet er pyntet, gaver i boks, mat i boks, joda, vi er i rute.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 09:10   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis er lille julaften en ordentlig kosedag ...men i år blir det nok en mer stress-dag ...om enn i koselige rammer!

Er syk selv, alene med to unger frem til i ettermiddag og har en haug av ting som må gjøres, så det går litt på stumpene her, men det er juuuuul!!!

Treet ble kjøpt og pyntet i går, så og si alt av gaver er i boks, men alt må pakkes inn, mangler et par pakker til mannen :shock:, og må se om ikke guttungen kan få seg en kjapp klipp hos frisøren. Skal på middag til mine foreldre, så slipper å tenke på den biten, men det er jo mye som skal rekkes innen den tid, så ...stress, men kosestress!!

Gammel 23-12-09, 09:36   #12
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Henger litt etter her, jeg er også syk og sov fra 19.30 i går til 7.15 i dag. Da ble det gjort lite i går kveld gitt... Men må prøve å få gjort noe nå, ungene er i barnehagen. Storesøster skal feire bursdagen sin.

Har nettopp kost meg med en kopp gløgg-te!

Gammel 23-12-09, 11:25   #13
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkurat satt bort vaskebøtta. Nå er hele huset klart!
I ettermiddag får vi middagsgjester, etterpå skal vi møte nissen som kommer med hest og slede med poser til ungene.

Har på Radio Norge som arbeidsmusikk, men det jo ikke julemusikk på den kanalen.

Gammel 23-12-09, 11:34   #14
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir vel helst kosedag for oss tenker jeg..
Huset skal vaskes ferdig, dvs badet og toalettet... resten skal støvsuges, alt det andre er ferdig.
Mann og barn skal ut å hente juletre i skogen etterpå også skal det pyntes i kveldingen.
Jeg skal på julekonsert med korpset jeg spiller i til vanlig i kveld, og det blir litt rart å HØRE på i stedetfor å spille..
Mannen er på jobb, slutter vel tidlig i dag håper jeg.. må innom butikken å kjøpe juleøl, for jeg handlet så sent i går kveld at jeg fikk jo ikke kjøpt det... ellers er vel alt klart.
Ettermiddagen skal brukes til at vi bare KOOOOOOSER oss håper jeg

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:46   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter tre dager/ettermiddager og masse mas har gutta endelig klart å rydde rommet. Så da er vi vel i rute. Venter på mannen som har vært ute i mange timer og gjort et eller annet. Når han kommer hjem vil jeg ut en tur og handle litt til julestrømpene. Ellers har jeg ikke så mye julestemning egentlig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 12:05   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå føler jeg meg ganske avslappet, men jeg vet at i kveld står jeg som en furie og stresser med mat og borddekking.
Men heller i dag enn i morgen. For da er det pysj, sofa, snop og Disneykavalkade, og ingenting skal forstyrre freden for oss.

Nå skal jeg og mninsten straks ut og handle det siste, og så er det jul

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 12:14   #17
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Jeg skulle ha vært på jobb både i går og i dag, men jeg og største jenta fikk omgangsyken natt til i går. Vi er bedre idag, men man blir jo litt slapp. Fikk ikke lov å komme på jobb i dag . Kan jo skjønne det da. Men det passet jo egentlig fint for jeg fikk jo ikke gjort noe fornuftig i går.

Men nå ser det ut som det blir jul her også. Treet er pyntet og det samme er stua. Skal vaske gulvene, lage riskrem til i morgen, stryke skjorter og sånne småting.

Elsker julen! Den er like magisk for meg enda, selv om jeg har ett litt annet fokus nå som jeg er voksen.
Smilet er stort og hjertet er varmt! Kos dere på Lille Julaften alle sammen!

Gammel 23-12-09, 12:18   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Var nesten litt skuffa då eg våkna i dag og skjønte at eg ikkje hadde klart å sove meg gjennom jula.

Føler meg som ein skikkelig Grinch. Ikkje julestemmning i det heile tatt, ikkje fått gjort noko her heime, ikkje får me juletre i år eller noko.
Kan eg få lov til å legge meg ned å grine litt. Og så våkne opp igjen om to-tre dagar.

Gammel 23-12-09, 12:40   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Skal vi se; Juletreet er ikke satt opp og dermed ikke pyntet, jeg har ikke satt fram noen julepynt, jeg har ikke handlet, men jeg er ferdig med julegavene om ikke annet.

Jeg stresser likevel ikke. Skal ikke ha så mye pynt framme, handlinga tar jeg i samme slengen som jeg henter mamma og pappa. Så det blir jul her også.

Gammel 23-12-09, 12:41   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hentet juletre. Det er passe ryddig i heimen, og det er en fin fin dag
Skal vimse over gulvene litt nå, og pynte siste rest.

Nå gleder jeg meg!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.