Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stor snøfreser må vi ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 11:52   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hvor stor snøfreser må vi ha?

Snøen laver ned igjen, og ordet snøfreser lyder vakkert.

Noen gode tips?
Hvor stor motor bør den ha?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:50   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor snøfreser må vi ha?

Jeg klarer meg fint med en liten enkel sak. Rene leketøyet ved siden av naboen sin. Har dere flat innkjørsel er det ihvertfall ikke nødvendig å kjøpe en stor selvgående freser.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:55   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her på østlandet så får vi ofte tung og mye snø når den først kommer, så en liten pisle her kommer en ikke så langt med når en virkelig trenger den. Naboen vår på julaften måtte bare glemme og bruke snøfreser på den tunge snøen som var 30-40 cm dyp, de har vel bare av den enkleste typen med 5hk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:56   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes problemet med tung snø som regel er at den pakker seg i freseren, og det gjør den med naboens rolls royce også.

Men jeg har bratt oppoverbakke, da ser jeg poenget med en man slipper å dytte, men jeg klarer meg greit med min også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:13   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Da vi kjøpte freser, så var det viktig for oss at den var selvgående, og at den var stor nok til å ta tung og tildels våt snø.

Jeg er usikker på hvor stor vår er, men skulle jeg kjøpt nå, så skulle den vært litt mindre. Her vi bor nå, så er det bakke fra selve gårdsplassen og opp til inngangen, og jeg sliter litt med å kjøre der. Den er jo selvgående, men i bakker så må man hjelpe til litt, hvis ikke så blir den bare stående å spinne, og for meg så er denne litt i tyngste laget å skyve opp der.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 23:31   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst en 10 hk eller større.
Husk at du får en med sånn, som kan snues på en femtiøring(noe på håndtaket som kan holdes inne, så slipper du å rygge mange meter for å frese "neste" spor).

Vi har ca 200 kvm å måke og vår snøfreser som ble kjøpt i fjor er på 10,5 hk, og mindre enn det anbefaler ikke selgeren.

Gammel 27-12-09, 19:49   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en andelssnøfreser (4 husstander deler) på 7,5 hk. Det er mer enn nok og noe mer var ikke anbefalt av selger ( til gullet). Den er selvgående med hjul (ikke belter). Alle husstandene har tilnærmet flate områder som skal freses i tillegg til at det er kanskje 50 meter fra der snøfreseren står til oppkjørselsen vår - så jeg er glad vi slipper å dytte selv. At den er selvgående hjelper også på når det er tung snø. Det er tungt nok med selvgående freser, synes jeg (har ved minst en anledning testet treningsverdien i snømåking med freser vha. pulsklokke ).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.