|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Ønsker megJeg har gått å småledd av den snørrete ungen på reklamen som ønsker seg en dress å vokse i og en hjemmestrikka lue som klør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker megMen jeg har sett reklamen, og poenget er vel nettopp at ungen ikke ønsker seg dette, men har fått det likevel? Det er jo også en variant med bestemoren som ønsker seg "en sånn fisk som henger på veggen, og når du trykker på en knapp synger den Take me to the river".
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Ønsker meg
Åh, vil ha sånn fisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker megJeg har en nevø som som 5 åring ble spurt hva han ønsket seg til jul, han svarte fred på jord. Han ble møtt med hånlatter og vi andre var ikke tøffe nok til å sette ned foten mot denne delen av slekten. Jeg er overbevist på at gutten dels mente det og dels hadde lært at det var "rett svar". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Ønsker megJeg har sett reklamen og synes det er riktig så festlig. Jeg oppfatter ikke barnet som veslevoksent eller at han prøver å si det han tror voksne vil han skal si. Jeg oppfatter det derimot som en ironisering over fornuftige gaver under juletreet. Han "ønsker" seg lue som klør og stor parkdress han kan vokse i. Ha ha, han er veldig søt når han sier det også. Etterpå kommer reklamen for det han egentlig ønsker seg.
![]() |
#11 |
*_*
|
![]() Sv: Ønsker megEr det i samme serie som hun som "Ønsker seg" en gul plastikk-ost med mange småkniver som har plastikk-oster som skaft?
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Det er jo nettopp ironien og det en kan programmere unger til å si som er så utrolig tatt på kornet. Det er det jeg ler av. Har du forstått noe annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|