Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ønsker meg

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 15:13   #1
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Ønsker meg

Jeg har gått å småledd av den snørrete ungen på reklamen som ønsker seg en dress å vokse i og en hjemmestrikka lue som klør.
Kjenner jo noen barn som kunne sagt noe liknende, sånne litt "ekle" veslevoksne som alltid sier det de tror de voksne vil høre.
Godt likt av noen, dårlig likt av andre.
Sånne programerte unger....

Lurer på om de fortsetter å være sånn eller om de får en personlighet etter hvert

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 15:46   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg

Jeg synes ikke veslevoksne barn er ekle. Voksne som tror at unger som har mer enn to tanker i hodet samtidig nødvendigvis gjør seg til, derimot ...

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 15:47   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig ikke sett reklamen du sikter til. Det er mulig innlegget ditt hadde fremstått annerledes da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 15:51   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg har sett reklamen, og poenget er vel nettopp at ungen ikke ønsker seg dette, men har fått det likevel? Det er jo også en variant med bestemoren som ønsker seg "en sånn fisk som henger på veggen, og når du trykker på en knapp synger den Take me to the river".

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 15:54   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett reklamen, men syns HI er litt merkelig. Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 16:40   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men jeg har sett reklamen, og poenget er vel nettopp at ungen ikke ønsker seg dette, men har fått det likevel? Det er jo også en variant med bestemoren som ønsker seg "en sånn fisk som henger på veggen, og når du trykker på en knapp synger den Take me to the river".

Åh, vil ha sånn fisk!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:14   #7
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sett reklamen og tror HI ikke helt har tatt poenget med den.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:23   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en nevø som som 5 åring ble spurt hva han ønsket seg til jul, han svarte fred på jord. Han ble møtt med hånlatter og vi andre var ikke tøffe nok til å sette ned foten mot denne delen av slekten. Jeg er overbevist på at gutten dels mente det og dels hadde lært at det var "rett svar".

Tror den latteren merket meg mere enn ham. Gutten er nå 20, og han er fremdeles en fornuftig og skikkelig gutt som har samvittighet og samfunnsansvar så det monner.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:59   #9
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Da har jeg jammen skjønt poenget til tross for at jeg er blond.

Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 18:05   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett reklamen og synes det er riktig så festlig. Jeg oppfatter ikke barnet som veslevoksent eller at han prøver å si det han tror voksne vil han skal si. Jeg oppfatter det derimot som en ironisering over fornuftige gaver under juletreet. Han "ønsker" seg lue som klør og stor parkdress han kan vokse i. Ha ha, han er veldig søt når han sier det også. Etterpå kommer reklamen for det han egentlig ønsker seg.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 20:09   #11
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Er det i samme serie som hun som "Ønsker seg" en gul plastikk-ost med mange småkniver som har plastikk-oster som skaft? Det ga søstern og jeg til pappa et år. I fullt alvor! (Vi var 8 og 12 år, eller noe sånt, altså.)

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 21:30   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Er det i samme serie som hun som "Ønsker seg" en gul plastikk-ost med mange småkniver som har plastikk-oster som skaft? Det ga søstern og jeg til pappa et år. I fullt alvor! (Vi var 8 og 12 år, eller noe sånt, altså.)

Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 22:21   #13
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg har sett reklamen og tror HI ikke helt har tatt poenget med den.

Det er jo nettopp ironien og det en kan programmere unger til å si som er så utrolig tatt på kornet. Det er det jeg ler av. Har du forstått noe annet?

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.