|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Denne gangen omhandler det vektoperasjoner, linken blir lagt i neste innlegg. Jeg kjenner at jeg vlir litt uvel av påstandene i den, hva synes dere. Er det greit med denne typen markedsføring av en operasjon som kan medføre store og alvorlige komplikasjoner? Sist redigert av Ru : 26-12-09 kl 21:16. Årsak: Link i første innlegg |
![]() |
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uetisk reklame?Jeg synes det blir helt feil å reklamere for slankeoperasjoner. Gjør de dette for å tjene mer penger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Uetisk reklame?Det mest fascinerende er at de påstår at dette er den beste veien til en bedre helse og vektreduksjon. På hjemmesiden forteller de også om at de selvsagt kan bistå med plastisk kirurgi etter vektoperasjonen. |
![]() |
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Uetisk reklame?
Det reagerte jeg også på. Det virket veldig lettvint i reklamen.
![]() |
#5 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Uetisk reklame?Denne reklamen var i allefall smakløs.
![]() |
#6 |
Passiv
|
Jeg er sjokkert over en del av påstandene på nettsidene til denne leverandøren av lykke og fromme.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da må vel nesten jeg ta den operasjonene da, slik at jeg får et bedre liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
Ja, det er en del tilfeller av det gitt. Ikke bare fra dette firmaet men også fra andre firmaer. Til syvende og sist handler det jo om å tjene penger. |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At de i det heletatt baserer seg på BMI er vel i seg selv ganske "merkelig" og "utdatert".... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Uetisk reklame? |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Uetisk reklame?Hvor klager man for å få gitt sånne som dette en smekk? |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Uetisk reklame?Det er ikke det verste jeg har sett. De sier egentlig bare at de kan tilby en konsultasjon. Men jeg syntes ikke det er nødvendig å reklamere for dette. De som vil klarer nok fint finne informasjonen selv på andre måter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Dette er en av grunnene til at jeg er meget skeptisk til denne "allmenngjøringen" av vektoperasjoner. Jeg tviler STERKT på at det er så veldig mange med en BMI på 30 som har helseproblemer pga. vekten. I så fall må det ha noe med livsstilen å gjøre og ikke med tallet på badevekten som sådan. Jeg tviler ikke på at mange vil gå i den fella at de TROR ev. BLIR OVERBEVIST OM at det er (over)vekten som er problemer, og så blir de operert og så skjer ikke annet enn at de går ned noen kilo, men helsa er like dårlig.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Uetisk reklame?Det er jo ikke første gang Ulriksdal er litt på kanten eller over;
![]() |
#17 |
Passiv
|
De sier spesifikt i sin reklame at det er den beste og mest effektive måten å gå ned i vekt på. |
![]() |
![]() |
#18 |
Travelt opptatt
|
Garantert stockbilde. De andre bildene på hjemmesiden ser ihvertfall ut som typiske glatte sykehus/lege-bilder du kan få kjøpt for en tikroning på nettet.
![]() |
#20 |
--
|
Hun ser bare så innmari kjent ut, men klarer ikke å plassere henne. :googler videre: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|