Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker du ikke har fullført i 2009

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-09, 10:54   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Bøker du ikke har fullført i 2009

Jeg pleier nesten alltid å lese ut bøker selv om jeg ikke liker dem så godt, de kan jo finne på å ta seg opp mot slutten.
Men nå har det skjedd for første gang på mange år at jeg måtte gi opp.

Fancis Meyers Lidenskap av Henrik Langeland. Den kjedet meg noe helt forferdelig, og jeg klarte aldri å forstå Francis sin drivkraft.

Har du noen bøker du i 2009 ikke har klart å fullføre, og hva var grunnen til at du ikke fullførte?

Sist redigert av Pasta : 27-12-09 kl 11:09.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 10:55   #2
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Bøker du ikke har fullført i 2009

Historien om O.

Gjesp.

Må være det mest uengasjerende jeg har lest på lenge.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 10:59   #3
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samme som du!
I tillegg greide jeg ikke å fullføre "seierherren står alene" av Paulo Coelho
Også hjemkomsten av Hislop. Øya gikk greit, men ikke Hjemkomsten... Men jeg leste slutten for å sjekke "løsningen".

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 11:05   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsom tråd! Det er veldig sjelden jeg unnlater å lese ut bøker. I år var det bare én, nemlig D.H. Lawrences Sea and Sardinia. Den er riktig morsom, i grunnen, men det var visst ikke mulig å lese den ut når man ikke lenger befant seg på Sardinia.

Francis Meyer slukte jeg, derimot. Det er slett ikke verdens beste roman, men det er nå noe eget med ondsinnede Blindern-nøkkelromaner, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 12:09   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg likte også Francis Meyer, og De beste i blant oss / Helene Uri, som er litt i samme stil.

Jeg har ikke klart å fullføre Charlotte Isabell Hansen enda.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 12:14   #6
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg måtte avbryte "La den rette komme inn" av John Ajvide Lindqvist. Den va bare for grusom og ond. Jeg visste jo at den skulle være det, men prøvde å lese den alikevel fordi jeg har hørt så mye om den.

Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 12:15   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

I tillegg greide jeg ikke å fullføre "seierherren står alene" av Paulo Coelho

Det minner meg om en fantastisk lapp som står på disken til verdens beste bokhandel; Tronsmo. Den lister opp alt de ikke har:

NEI, vi har IKKE ...

trollkort
frimerker
pennal
binders
glitterpenner
makuleringsmaskin
17. mai-sløyfer
biografien om Mette-Marit

.. så står det en hel masse annet, og nederst står det:

eller alkymisten.
NEVER!

Jeg har for øvrig ikke blitt ferdig med Johnathan Strange & Mister Norell og The Cold Six Thousand.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 12:37   #8
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg hater å ikke avslutte bøker. Labyrinten av Kate Mosse har derimot blitt liggende. Mulig jeg tar den opp igjen, men det spørs. Den er ikke direkte kjedelig, men allikevel klarer jeg ikke engasjere meg i den. Og så er den lang også så det tar jo aldri slutt.

Gammel 27-12-09, 13:20   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke engang om jeg tør å innrømme det, men jeg har ikke lest ut Mengele Zoo.
Jeg vet ikke hva som er flauest: at den ikke engasjerer meg eller at jeg ikke begynte på den før i 2009....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 14:26   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer neppe til å begynne på Mengele Zoo noen gang. Francis Meyers lidenskap, derimot, var jo kostelig (skjønt jeg leste den ikke i år).

Av bøker jeg har hoppet av i 2009, kan jeg nevne Grøftetildragelsesmysteriet av Thure Erik Lund. Det ergrer meg, for de første sidene er egentlig ganske morsomme, men jeg greier bare ikke å henge med. Ellers ga jeg opp Kjell Westøs Der vi engang gikk, som både var ulidelig kjedelig og fikk meg til å føle meg dum, da jeg gikk i surr med persongalleriet.

Gammel 27-12-09, 14:57   #11
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er mange bøker jeg ikke har fullført, mest fordi jeg har begynt på en annen, og så har den havnet i bakleksa. For å nevne et par jeg kommer på:

Shantaram
Balansekunst
Panserhjerte

Sistnevnte orker jeg foreløpig ikke å fullføre fordi Harry Hole irriterer meg mer og mer. Makan til todimensjonal karakter skal man lete lenge etter.

Gammel 02-01-10, 23:08   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg havnet i gjørma med Orhan Pamuks Mitt navn er Karmosin og la den til side tidlig i høst. Men jeg likte den og skal lese den ferdig. Måtte bare ha noe lettere å lese i en litt tung periode.

Jeg fullfører forøvrig de fleste bøker jeg begynner på. Tror det bare er den nevnte og tre til jeg har lagt bort ulest noensinne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 23:22   #13
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leste starten på Ut å stjæle hester. Vet ikke om jeg ga den opp i grunn, men jeg kom over en annen bok som fristet mye mer.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.