Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kan dere hjelpe meg å finne en bok? A Little Princess

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-09, 16:29   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan dere hjelpe meg å finne en bok? A Little Princess

Jeg har lyst til å lese "A Little Princess" av Frances Hodgson Burnett for min sønn. Men jeg finner ikke boken! Han kan ikke engelsk, så jeg må altså skaffe den på norsk. Er det noen som er flinkere enn meg til å lete, som kan hjelpe meg?

Jeg kunne jo forsåvidt vist ham filmen, men den ser ikke ut til å være dubbet, kun tekstet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 16:32   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg å finne en bok? A Little Princess

Jeg har lett etter den samme boka på norsk, men uten hell. Mormor var så glad i den historien, men hadde mistet boka. Tenkte jeg skulle glede henne med den, men fant den altså ikke.

Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 16:33   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deichmanske har ett eksemplar, men det er utlånt: http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bi...665&tpid=30726

Gammel 27-12-09, 16:34   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har den på biblioteket i Bergen, men ikke til utlån.
http://www.nettbiblioteket.no/cgi-bi...2029&tpid=3465

Gammel 27-12-09, 17:57   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tok et kjapt søk i Nasjonalbibliografien (www.nb.no/baser/norbok) - og den har ikke kommet ut på norsk siden 1952. Jeg tviler på at du klarer å skaffe den i dag, annet enn på biblioteket, da - med mindre du finner den på et loft eller noe?
Utgaven fra -52 ble utgitt på Damm, forresten.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 18:03   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det slik, at så kjente og populære bøker ikke kommer på norsk? Så synd.

Takk for hjelp, alle sammen. Jeg får komme meg på biblioteket da.

Gammel 27-12-09, 18:07   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går også an å sjekke antikvariat.net med jevne mellomrom - mulig man også kan lagre et søk der, slik at man får en mail når boken man leter etter dukker opp.

Gammel 27-12-09, 18:09   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Supert tips, Skilpy! Det skal jeg sjekke ut.

Og så kan man opprette Facebook-grupper, hvor man utøver press mot forlag for å få nyutgivelse. Ikke sant?

Gammel 27-12-09, 18:15   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Supert tips, Skilpy! Det skal jeg sjekke ut.

Og så kan man opprette Facebook-grupper, hvor man utøver press mot forlag for å få nyutgivelse. Ikke sant?

God ide. Legg link til gruppen her da så jeg får blitt med.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 18:19   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Det var en fleip, Maz. Jeg får meg ikke helt til å gjøre det. Men om du lager en gruppe, skal jeg bli med.

Gammel 27-12-09, 18:20   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilpy?

Gammel 27-12-09, 18:35   #12
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har allerede en sånn etterspørsel liggende inne på de antikvariatsidene. Etter den boka og Fem Gode Venner.

Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 14:56   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

I dag fant jeg boken! På Riktige Leker! Transit har gitt den ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.