Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kenwooden min klarer ikke å elte brøddeigen jeg lager!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 15:09   #1
Gammel bruker
Passiv

Standard

Kenwooden min klarer ikke å elte brøddeigen jeg lager!

Er Kenwooden rett og slett oppskrytt, eller gjør jeg noe riv ruskende galt? Jeg fikk toppmodellen til jul (Kenwood Major Titanium), og gledde meg som et barn til å bake brød i den, men eltekroken eltet bare deler av deigen, og k-kroken kjørte deigen opp i festemekanismen. Hva skal dette bety, da?

Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 15:17   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwooden min klarer ikke å elte brøddeigen jeg lager!

Har du hatt oppi mer mel og vann enn den skal klare da? Står jo i instruksjonboka hvor mye den skal tåle?

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 15:18   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Og hadde du i væska først?

Gammel 29-12-09, 15:19   #4
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

I følge min mor som er stor fan av sin Kenwood Major og alle dens funksjoner og ekstrautstyrdeler, er den ikke mye å skryte av akkurat til elting av deig.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 15:22   #5
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Kenwood Major, og den elter deig helt fint, OM jeg ikke har for tung deig. Den tåler ikke at jeg elter deig til f.eks 4 brød. Men 2 brød går fint.

Jeg har hatt min i over 1 år nå og er kjempefornøyd.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 15:32   #6
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg har Kenwood Major, og den elter deig helt fint, OM jeg ikke har for tung deig. Den tåler ikke at jeg elter deig til f.eks 4 brød. Men 2 brød går fint.

Jeg har hatt min i over 1 år nå og er kjempefornøyd.

Ja, hun presiserte vel også at det går helt fint om man bare baker et par brød, en pizzadeig eller noen få boller.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 15:49   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dette opplevde jeg også da jeg prøvde Kenwood major. Den røk rimelig fort ut igjen, kan man si. En så stor maskin som ikke takler 4-5 brød er ikke verdt å ha, synes jeg.
Jeg har en gammel Siemens universal maskin som jeg har fått av foreldrene mine, den tar glatt 5-6 brød i gangen,og den dagen den takker for seg, skal definitivt en lik ny inn i huset

Sist redigert av gnuri : 29-12-09 kl 16:09.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 15:56   #8
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har Kenwood Major, og setter deig i den på 12 dl væske. Bruker eltekroken. Har væske oppi først, og så mel etterhvert. Da går det fint. Hvis jeg har mye mel først, så har det en tendens til å ligge tørt mel igjen på bunnen.

Gammel 29-12-09, 16:01   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Kenwood og den fikser helt fint deigen til f.eks. Nenne sine rundstykker. Det er en ganske stor deig med 2 kg mel + 1 liter væske.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 17:16   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan hende du må justere ned eltekroken litt, slik at den kommer lenger ned. Man kan skru på noe som gjør at den går lenger ned. Mannen som fikset så jeg vet ikke helt hvordan. Står sikkert i bruksanvisningen.

Gammel 29-12-09, 19:18   #11
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det Stikka sa. Jeg har Kenwood, og den takler fint 1,2 liter væske i alle fall. Den må justeres innimellom for å få med seg alt i bunnen.

Gammel 29-12-09, 19:19   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle inn og si at du kanskje må justere litt sånn at eltekroken kommer lenger ned mot bunnen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.