|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mme på fly?Vi skal snart ut å fly med tvillingene. (Aurora skal til Rikshospitalet) I tillegg til at jeg ammer, får de mme og grøt. Jeg pleier å ha kokt vann på termos og kaldt vann i flasker når vi skal noe sted, da er det fort gjort å ordne i stand mme. Men hvordan blir dette på fly? Er det lov å ta med en termos med kokt vann? Hvis ikke, hvordan skal vi løse det? (Vi må nok gi mat både på flyet og på buss, der det ikke er mulighet for å få varmet opp melk)
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mme på fly?Du får lov til å ha med mat til babyer gjennom sikkerhetskontrollen. Eneste er at du må være villig til å smake på det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: Mme på fly?Takk for svar! Så da bør en termos med en liter kokt vann og noen flasker med litt kaldt vann i gå greit? (+ mme-pulver og grøtpulver)
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mme på fly?
Når var det da?
![]() |
#8 |
Drømmer
|
2007. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Mme på fly?Hm...det må nesten gå. Vi har ganske stam tidsplan, så jeg må gi mat på fly og buss.
![]() |
![]() |
#10 |
Drømmer
|
Krysser fingrene for at det går greit. Jeg tror jeg møtte på verdens sureste person, hadde null forståelse for at jeg trengte vann tilmme. Selv om jeg så snill og ufarlig ut kunne det hende jeg ikke var det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mme på fly?Men kan du ikke ta med slike ferdige MME-pakker om det er NAN eller småfolk de bruker? Da blir det jo mindre styr for din del også? Du får jo disse varmet fra personalet ombord eller på flyplassen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kan jeg få dem varmet på flyet altså?
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Mme på fly?Vi har brukt å få kokt vann ombord. De fleste fly bruker vel å ha kokt tevann og det har vi fått hver gang vi har spurt. Det er ett år siden sist og jeg vet ikke hvordan det er nå. En flaske ferdigblandet MME som man kan risikere å måtte smake på gikk også gjennom kontrollen da vi reiste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Mme på fly?Jeg mener å ha hørt at det kokte varme vannet på flyet ikke alltid er egnet som spedbarnsernæring? (Muligens ikke helt kokt? Muligens oppbevart på ikke alltid-godt-rengjorte-tanker? Jeg husker ærlig talt ikke. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Tevann skal vel være kokt? Det ville vel vært en skandale om de serverer bakterieinfisert te på fly? Sist redigert av Guava : 30-12-09 kl 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Mme på fly?Jegt har suttet intenst på tåteflasker og tutekopper en del ganger i sikkerhetskontrollen, og har da fått hatt det med inn på flyet.
![]() |
|
|