Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Stekepanne

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-10, 19:17   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Stekepanne

Vi ødelegger en stk dyr teflonpanne i året. Sikkert mest vår egen feil, men i år var poden nedi og rørte med en metallspade..

Jeg mener å ha plukket opp at det har kommet en ny modell, som tåler metallberøring? Noen som vet noe om det eller ellers vil anbefale en god stekepanne?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 19:46   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stekepanne

Jeg er veldig fornøyd med stekepannene våre fra IKEA. 365-serien tror jeg den heter. Fant tipset om den her inne og er veldig fornøyd. Ikke er den dyr heller. Bruker ikke metall i den da, men om ulykken skulle være ute koster det jo ikke allverdens å erstatte den.

Gammel 01-01-10, 19:47   #3
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ikke dumt.

Tre stk!
Gammel 01-01-10, 21:12   #4
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror konklusjonen på en tidligere "hvilken stekepanne er bra"-diskusjon her inne ble at de uansett må byttes ut jevnlig så det er ikke vits i å investere i en dyr en. Vi har også fra ikea og jeg syns også de er helt ok. Har ikke savnet noen funksjoner for å si det sånn.

Gammel 01-01-10, 21:53   #5
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kjøpt flere hos Jernia. Syns de har ok utvalg av ikke alt for dyre stekepanner. Kjøper vel til sånn 3-400 kr, og de holder fint et par år her i huset. Bruker den på nest varmeste innstilling på ovnen, og bare tre- eller plastredskaper.

Gammel 01-01-10, 21:58   #6
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Har varmeinnstillingen noe å si?
Ikea- går de på induksjon?

Tre stk!
Gammel 01-01-10, 22:04   #7
Malus
lurer

Malus sin avatar

Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Har varmeinnstillingen noe å si?
Ikea- går de på induksjon?

Jeg har blitt fortalt at teflonpanner ikke tåler så mye varme som jernpanner, så derfor bruker jeg bare nest varmest. Innbiller meg at belegget løsner lettere hvis den har fått mye høy varme, og så blir det kul på midten. Svindyre teflonpanner tåler sikkert mer enn de billigste, men også de dyre blir ødelagt en gang, derfor har jeg akseptert at jeg må bytte en gang i blant og heller kjøpe "mellomdyre" panner.

Gammel 01-01-10, 22:05   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikea sin går på induksjon ja. Her er den vi har. Vi har faktisk begge størrelsene. Den minste er perfekt til pannekaker. Mye mer fornøyd med denne enn Tefal sin som vi hadde før. Denne er ikke slitt selv etter mye bruk i flere år.

Gammel 01-01-10, 22:06   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Jeg har blitt fortalt at teflonpanner ikke tåler så mye varme som jernpanner, så derfor bruker jeg bare nest varmest. Innbiller meg at belegget løsner lettere hvis den har fått mye høy varme, og så blir det kul på midten. Svindyre teflonpanner tåler sikkert mer enn de billigste, men også de dyre blir ødelagt en gang.

Jeg kjører full guffe stadig vekk med min Ikea-stekepanne. Den er fortsatt som ny etter flere år.

Gammel 01-01-10, 22:10   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Jeg kjører full guffe stadig vekk med min Ikea-stekepanne. Den er fortsatt som ny etter flere år.

Hm. Kanskje jeg skal satse på Ikea neste gang. Takk for tips!

Gammel 01-01-10, 22:14   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Kjapp googling sier også at Teflon® Platinum som det er i Ikeastekepannen også skal tåle metall. Så da er det nok derfor vår ser så bra ut fortsatt.

Gammel 01-01-10, 22:57   #12
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

SOLD! Og så så billig! Jeg skal kjøpe snarest. Begge to.

Tre stk!
Gammel 02-01-10, 01:22   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker bare Ikea sine, har mange derfra, bla. en dyp panne som jeg er utrolig fornøyd med. Og de går helt fint på høyeste varme ja (har ikke induksjon). Denne er uunnværlig, bruker den stort sett hver dag:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70100440

Gammel 02-01-10, 02:14   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en stekepanne av typen tung som faen og støpejern. Kjøpt på IKEA for 15 år siden. Funker fortsatt, og tåler selvsagt metallberøring.

Gammel 02-01-10, 09:35   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør som Ru, og har støpejernspanne. Har gitt opp de derre teflongreiene for lengst.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 10:05   #16
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte en billig en på Prix'en for 16 mnd siden og den er like fin enda. Men neste gang jeg er på Ikea skal jeg ta med meg en derfra.

Gammel 02-01-10, 10:08   #17
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kapitulert på billigvariantene inkl. IKEA og har kjøpt Titanium Nowo fra Woll. Det er Titanbeleggg som skal tåle metall, men jeg bruker bare tre og plast. Er veldig fornøyd så langt, de koster rundt 800-900kr.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 10:24   #18
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Vi har denne frfa IKEA og er superfornøyd. Har brukt mye på panner de siste årene, men denne er faktisk av de bedre. Panne til under 300,- kan man like!

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60083460

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 11:39   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ah, me like tipset her!

Gammel 02-01-10, 11:41   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to klassiske jernpanner med trehåndtak. En stor og en liten. De må stekes inn, kan aldri vaskes med såpe, men det er de beste pannene i verden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.