|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?Hellas er det eneste ordentlige ferielandet for meg. Jeg kan ha det moro og spennede og interessant i de aller fleste land jeg har vært i, men for ferie og avslapning er det ingen ting som en frappe og litt meze på en gresk taverna med Middelhavet i sikte og et par grekere med sine beglerier i bakgrunnen.
![]() |
#4 |
En som trener
|
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?Italia! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?Vanligvis Frankrike, Cote d'Azur. Maten, strendene, stemningen - perfekt for meg! Men i det siste har det vært USA som frister mest, og det blir forhåpentligvis der vi tilbringer ferien i år også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?Alt annet enn sydenstrender, intens varme og sånt no.
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?Kreta!
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?
Drømmer om begge deler. Hvordan reiser dere? Og hvor leier dere hotell, leilighet eller hus?
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?Noe vi har gjort to ganger er å feriere i Romania, vært noen dager ved Svartehavet, noen dager i Bucuresti og noen dager i Transsylvania. Der får man noe for enhver smak. Vi har både reist med tog, leid minibuss med sjåfør og guide og reist sammen med rumenske venner. Landet har utrolig mye å by på. Mamaia ved svartehavet er veldig "Syden" med nyoppussede hoteller på rekke og rad, nattklubber, strender, bamseklubber osv. Byen Constanta som ligger like ved er en kontrast. Donaudeltaet har fantastisk fugleliv. Bucuresti er en fascinerende by med store kontraster. Transsylvania har spennende slott, noen av dem helt utrolige, dramatiske fjell og skoger og sjarmerende middelalderbyer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?Jeg er hekta på Hellas. Kreta er ok, men det finnes så masse fantastisk uoppdaget der ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?Hellas, og aller helst, Antiparos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?
Frankrike, mener du? Der har vi både flydd direkte til Nice samt flydd til Paris og deretter tatt TGVen til kysten. (Sistnevnte gjorde vi et par ganger før vi fikk barn, jeg hadde ikke giddet det med fireåringen.) Vi har stort sett alltid bodd på hotell, vi er ikke så glad i leilighet. Jeg foretrekker Cannes på Cote d'Azur. Der er det både byliv og fantastiske sandstrender, mye å se på og mange bra restauranter. Sønnen min har også likt seg der. Vi har også et par sommere vært i Juan-Les-Pines. Det er en bitteliten sommerby, hvor det meste som skjer er langs boardwalken på stranden, ikke så mye mer by enn det. St. Raphael er litt lenger vest, hvor strendene også er fine, og hvor det er litt lavere Ferrari-faktor. Dette er vel kanskje et greit sted om man vil leie leilighet, men ikke like greit om man foretrekker hotell, det er ikke så mange fine hoteller der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hvor drar du helst på ferie, og hvorfor?I år reiser vi til Kypros på skikkelig chartertur, det passe oss når barna er så små. I fjor leide vi hus i Danmark.
![]() |
|
|