|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Anne Franks Hus!! Definetivt. En kanalcruise burde man også få med seg, for da ser man igrunn alt som er verdt å se+at man får med litt info om de diverse stedene også. Red Light District (på kveldstid vel og merke) er også det mest tragisk-fascinerende jeg noen gang har sett
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Gatemarkedet i Albert Cuypstraat og gjerne mat på Bazar i samme gate. Spasering og kafe/brun pub/pannekakesjappe i Jordaan (rett frem type 500 meter fra Centraal og så til høyre). Eventuelt Red Light, da tar du til venstre i stedet for høyre - det er på en måte en opplevelse. Kjør en trikketur eller tre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Også må du spise pannekake på et pannekakehus!! mmm
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Anne Franks hus og Red Ligtht district. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Jeg ville prioritert Van Gogh-museet, og evt. Rijksmuseum. De ligger nær hverandre også. Jeg kan ikke egentlig huske at vi gjorde så mye mer "essensielt" da vi var der på en todagerstur for noen år siden - vi gikk og trasket en del langs kanalene, og det var stas, og så var det mye god mat, og en sjokoladebutikk som het Puccini som jeg har tipset deg om før.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Pannekaker er unnagjort, red light er strengt tatt uinteressant, Puccini tror jeg faktisk vi snublet over her en kveld, men da var det seff stengt, Van Gogh er jo definitivt en vinner. :vurderer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Boom Chicago-showet på Leidseplein er forresten gjerne litt morsomt. Og litt overamerikansk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Smugleser
|
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Kanaltur var faktisk veldig OK.
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?
Det var vi på sist gang vi var i Amsterdam og det var ganske morsomt |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Essensiell Amsterdam på en dag?Dere MÅ spise på Bazar. Konseptet åpnet i Rotterdam og nå finnes også en restaurant i Amsterdam. Helt unik mat og spesiell stemning. Fullstappet og populært sted som holder hus i en gammel kirke. Arabisk kjøkken.
![]() |
|
|