Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken tv-kanal-leverandør har dere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-10, 10:24   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken tv-kanal-leverandør har dere?

Vi har parabol, men siden det snart trenger utskifting blir det vel box...

Hva har dere? leverandør? pris? kanaler? osv......
Fornøyd?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:28   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tv-kanal-leverandør har dere?

Altibox fra Lyse (PVR). Tidligere hadde vi GET, og den boksen var så fantastisk at det var skikkelig, skikkelig nedtur å få Altibox-boksen. Den suger i forhold til Get, det er ikke engang serie-opptak på den, og ikke er det resume på programmene man har tatt opp, det er ikke noe symbol som viser det man har sett eller ikke av opptakene, slettefunksjonen er skikkelig åttitalls, menyen er elendig og i det hele tatt. Det må være hjernedøde folk som har laget den boksen, skjønner ikke at det går an. Men den er bedre enn ingenting, og det er et stort pluss at man kan ta opp via internett (og mobil, men det koster visst endel penger).

Men jeg MÅ ha Get igjen altså, savner den boksen noe helt forferdelig! Det er kongen over alle PVR-bokser. Så om dere kan gå for PVR fra Get ville jeg ikke nølt et sekund.

Gammel 04-01-10, 10:36   #3
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi har parabol, og leverandør er Canal Digital... Synes PVR-boksen er treg, og har dårlige funksjoner i forhold PVR-boksen til GET
Husker ikke hva vi betaler i mnd, men vi har to abonement (altså to bokser), på den ene har vi vanlig familieabo, mens på den andre har vi familie pluss (med alle filmkanalene), og da mener jeg vi betaler ca 600 kr i mnd

Så jeg slenger meg på Iset å anbefaler GET

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:41   #4
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Vi har også Canal Digital, og funksjonaliteten i PVR-boksen suger synes jeg. Men det er kun Canal Digital å få her, så kan ikke velge bort dusteboksen

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:47   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har AltiBox ifra Lyse. En PVR boks og en 'vanlig'. Helt greit, har ingen erfaring med GET, så jeg klager ikke

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:49   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi har AltiBox ifra Lyse. En PVR boks og en 'vanlig'. Helt greit, har ingen erfaring med GET, så jeg klager ikke

Hadde jeg ikke hatt GET først så hadde jeg nok ikke klaget jeg heller, det er det som er så kjipt med å gå fra luksus til bånn i bøtta. Men jeg har hvertfall PVR, det er da noe. Da vi bodde hos svigers ble eldste helt forvirret og begynte å grine fordi hun ikke kunne sette barne-tv på pause da hun skulle på do.

Gammel 04-01-10, 10:52   #7
Left
Passiv

Standard

Vi har Get, og er fornøyd med det. Det eneste jeg skulle ønske, var at det var like fleksibelt i forhold til kanalvalg som RiksTV. Da var det en del kanaler som hadde utgått med høye hælspark her. Som Cartoon Network bla. Makan til drittkanal skal man lete lenge etter.

Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:58   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjugger: Du kan vel fjerne kanaler du ikke ønsker å bruke? Sånn fra oversikten altså. De ligger fremdeles i pakken, men du trenger ikke se dem.

Gammel 04-01-10, 11:28   #9
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Vi har rikstv med bare nrk kanalene og tv2 (som vel snart går ut) Mulig vi legger inn fiber etterhvert, da blir det GET

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:31   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Get går bare på fiber?
Har hørt noen her omkring har Norgespakken eller rikstv.... Uten at jeg har satt meg noe mer inn i det... Men da kan vi sikkert ikke ga Get vil jeg tro? har ikke hørt om noen som har det her... tror jeg.

Hva er best av dem andre leverandørene da? må ha tvn, og gjerne fem og tv3n også..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:55   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Sjugger: Du kan vel fjerne kanaler du ikke ønsker å bruke? Sånn fra oversikten altså. De ligger fremdeles i pakken, men du trenger ikke se dem.

Går det an?? Hvordan?? Håhåhåh da er jeg slem mor, og sier at oiii hvaaa har skjedd med CN??! Den er BORTE jo!! Æsj altså - da må dere se på Discovery i stedet da joh! Moahaha Neida- men jeg hadde likt å få den vekk gitt, så opplys meg o smarte Fluke

Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:04   #12
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Mener du kan lage deg en favoritt listen der du legger inn de kanalene du ser mest på.. Å vips så ble alle dårlige kanalene borte

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 12:37   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pvr-boks fra Get. Boksen har responstid som en dinosaur, men jeg er fornøyd med funksjonaliteten den innehar.

Vi abonnerer på en del betalkanaler (som viser fotball), så vi bruker mye penger på tv. Mannen min har på tv'en all den tid han er hjemme, så jeg skjønner at det er noe han prioriterer.

Gammel 04-01-10, 12:42   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har også Get, og er OK fornøyd. Aner ikke prisen, men det er nok litt dyrt. Vi har internett fra Get også.

Vi bruker PVR-boksen bra aktivt. Håper det kommer enda større lagringskapasitet på den framover, da de 90 timene snart er slutt.

Gammel 04-01-10, 12:43   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Du må slette, mennesk.

Gammel 04-01-10, 12:58   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Pr i dag så har vi kabel-tv fra Canal Digital, men det byttes snart ut med fiber fra Loqal. Venter bare på at gravingen skal komme i gang i gata vår.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:02   #17
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi har viasat, er passe fornøyd, vurderer å ha rikstv i stuen når vi kjøper ny tv, for å slipp en ekstra boks. Det som irriterer meg er alle fjernkontrollene og kanal-kaoset.
Vi har forøvrig parabol, skulle gjerne hatt kabeltv, men det leverer de ikke her.

Gammel 04-01-10, 13:07   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har canal digital, parabol.

Gammel 04-01-10, 13:30   #19
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Vi har viasat, er passe fornøyd, vurderer å ha rikstv i stuen når vi kjøper ny tv, for å slipp en ekstra boks. Det som irriterer meg er alle fjernkontrollene og kanal-kaoset.
Vi har forøvrig parabol, skulle gjerne hatt kabeltv, men det leverer de ikke her.

Du må ha boks for å ha RiksTV også - det en nå rene digitale sendinger i hele Norge.

Forøvrig har jeg Canal Digital parabol, og er fornøyd med PVR'en derfra. Prøvde meg på Get og Gets boks, men etter å ha fått tre bokser som det alle var noe feil med, og deretter problemer med kabelen og reparatører som aldri kom, måtte jeg faktisk heve hele avtaleforholdet med dem.

Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:38   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jøss, Anda, så kjipt! Ei venninne av meg opplevde det der to ganger med Canal Digital. Uflaks.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.