Mattilbud på AKS (sfo) i Osloskolen
Jeg har en datter som går i første klasse i Osloskolen. Jeg synes skolen har fine "regler" for hva barna får lov å ha med av niste og andre ting. Sjokopålegg og andre søte ting er ikke lov osv osv. Men når det gjelder AKS og den maten de tilbyr så kjenner jeg at jeg blir mer og mer irritert over det elendige tilbudet. AKS tilbyr varm mat kun en gang i uken. Da er det tomatsuppe eller kun pasta med ketchup. De andre 4 dagene i uken er det brødmat, dvs billig kneip fra Rema og elendig Frist Price pålegg med masse sukker, salt og annet dritt. 
Jeg kjenner jeg blir mer og mer irritert over dette dårlige tilbudet og nå som jeg er litt "husvarm" (ungen har gått på skolen et halvt år ) føler jeg meg klar til å ta opp dette med AKS leder.
Etter deg jeg forstår så er AKS nå del av skolen, og drives og administreres av skolen så jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så stor forskjell på spilleregler hva angår kosthold på skole i forhold til AKS?
Prisene på AKS har jo også gått opp yttligere og hvis jeg husker rett så betaler jeg nå over 2300 kr per mnd for plass, og det med et slikt elending mattilbud. Jeg er virkelig ikke fornøyd.
Men før jeg tar opp dette med AKS leder så lurte jeg litt på hva erfaringer er ellers på skolene i Oslo? Hva slags mattilbud får barna deres på AKS?
Er det noen som vet om det er skolen, bydelen eller kommunen som legger føringer for dette? (Vi bor i bydel Grunerløkka)
Så må jeg jo legge til at jeg er superfornøyd og mektig imponert over alle de flotte tilbudene AKS tilbyr barna, da med unntak for måltidene.