Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo nå

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 16:29   #1
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Oslo nå

Jeg reiser til Oslo i morgen. Hvordan bør jeg kle meg? Jeg skal nok gå en del rundt ute, men og litt på senter.

Holdt på og fryse meg spint i hel forrige gang jeg var østover, vil gjerne unngå det nå.

Gammel 06-01-10, 16:30   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo nå

Det er iskaldt. Masse ull, dunjakke, varme støvler, hansker/votter og lue. Kle deg i lag, så er det lett å ta av litt hvis du skal inn på senter.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:31   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kle deg veldig, veldig godt. Det er meldt veldig, veldig kaldt i morgen. Ha gjerne et skjerf til å puste gjennom når du skal gå ute.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:32   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ull, ull, ull! Og en tjukk jakke. Jeg ville hatt lag på lag så du kan hive av litt når du er inne på senter. Lue, votter/hansker og gode, varme sko :fortsatt litt frossen etter nesten to timer innendørs:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 16:33   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker skibukse til jobb (med dobbel ullongs under) og toppet med ullkåpe hvor jeg har dobbel ull + fleece under. Velkommen!

Gammel 06-01-10, 16:40   #6
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Tenker litt på om jeg skal ta de nye vinterklærne mine, altså både buksa og jakken. Men føler liksom det blir litt rart og traske rundt i tykk vinterbukse?

Hvor mange lag ull bør jeg ha på meg?

Gammel 06-01-10, 16:44   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I denne kulden er det ikke rart. Det er bare fornuftig.

Det holder akkurat med 2 Janustrøyer + fleecejakke + ullkåpe når jeg er ute i 10 minutter av gangen. (Da har jeg 2 Januslongs + skibukse.) Litt kald på tærene, så i morgen må jeg vudere å ta på Kamikenen.

Gammel 06-01-10, 16:48   #8
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gitt opp å lure på om ting ser fine ut jeg nå, kjøpte meg knall rød skibukse og klumpete (men fine) vinterstøvler i dag og håper jeg slipper å fryse meg i hjel når jeg en gang våger meg ut igjen. Det er mulig at jeg og Veronal er frysepinner, jeg er i hvert fall, men jeg ville hatt to lag ull hvis du ikke tar vinterbukse. Og varme støvler/sko!!!

Gammel 06-01-10, 18:00   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trasket rundt med skijakke og skibukse i Oslo sentrum i dag, og det var helt nødvendig. Det er noe så absurd kaldt og surt i sentrum nå.

Gammel 06-01-10, 18:02   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange som går i boblebukse i gatene nå. Brodder er også lurt, det er ganske speilblankt mange steder.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:51   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brodder er ikke så dumt. Men har du gode støvler/sko så holder faktisk det. Du kan fint gå med hel dress ute nå, uten å få annet enn misunnelige blikk fra de som ikke har kledd seg godt nok. Jeg hadde ullstrømpebukse, ullskjørt, leggvarmere (til over knærne), tynn, varm genser, tykk omslagsjakke i ull, ullkåpe, lue, votter og skjerf + verdens beste støvletter med ullfleece og frøs ganske mye på nesetippen. I morgen ønsker jeg meg egentlig finlandshette. Det er KALDT i Oslo nå. Spesielt i sentrum.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:59   #12
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg ønsker meg sånn heldress som barnehageansatte har, jeg. Tar ikke fem flate for å gå med det ute. Under kan en jo ha nesten hva som helst! Hvis jeg overhodet går ut i morgen blir det med skibukse over et par lag ull og kjole, eller noe sånt. Men klart, skal en gå i butikker og kanskje prøve klær ser jeg jo at skibukser eller dresser ikke er så praktisk.

Gammel 06-01-10, 20:01   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg ønsker meg sånn heldress som barnehageansatte har, jeg. Tar ikke fem flate for å gå med det ute. Under kan en jo ha nesten hva som helst! Hvis jeg overhodet går ut i morgen blir det med skibukse over et par lag ull og kjole, eller noe sånt. Men klart, skal en gå i butikker og kanskje prøve klær ser jeg jo at skibukser eller dresser ikke er så praktisk.

Jeg tenkte på det da jeg så en somalisk kvinne på toget en dag. Med sånn drakt som jeg ikke vet hva heter, men som dekker hele kroppen unntatt ansiktet. Under den kan man ha mye varme klær. Hva med å lage dem i gore-tex, tilpasset norske forhold?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:03   #14
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg tenkte på det da jeg så en somalisk kvinne på toget en dag. Med sånn drakt som jeg ikke vet hva heter, men som dekker hele kroppen unntatt ansiktet. Under den kan man ha mye varme klær. Hva med å lage dem i gore-tex, tilpasset norske forhold?

Den er ikke dum! Goretex-burka

Gammel 06-01-10, 20:03   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg så tre eldre rom-kvinner på banen i går. De så ut som vandrende tønner med alle de plaggene de hadde på seg. (De var riktig så søte, den ene gliste stort til meg og lirte av seg en setning mens hun "tegnspråket" da jeg dro luen godt ned over ørene. Hun var enig i at det var grøsselig kaldt.)

Gammel 06-01-10, 20:04   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Niqab hadde ikke vært så dumt i kulden, nei. Fint alternativ til finlandshette.

Gammel 06-01-10, 20:41   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Brodder er ikke så dumt. Men har du gode støvler/sko så holder faktisk det.

Nja, man kan fint få seg en svupptur på rumpa over issvullene til tross for godt fottøy. Jeg går i scooterstøvler fra Sorel, og jeg skal love deg at jeg sklir for det. De er så brede at det broddene mine ikke passer, men det hjelper litt med sånn antisklispray beregnet på dekk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:47   #18
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vurderer å ta boblebukse på i morgen når jeg skal til jobb. Det er svinekaldt. Holdt på å fryse av meg rumpa i dag. :brrrr:

Gammel 06-01-10, 20:51   #19
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg anser meg selv som ganske forfengelig. Elsker å kle meg pent og upraktisk. Men når er det så sinnsykt kaldt at selv jeg gir blaffen. Folk ler til og med av meg på jobb når jeg kler av meg.

Så da er det kaldt. Kle på deg!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:56   #20
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Det er faktisk mulig å kle seg både pent og varmt, altså. Det er masse kule leggvarmere i ull og fine ullskjørt der ute.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.