|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lett rørt
|
![]() Oslo nåJeg reiser til Oslo i morgen. Hvordan bør jeg kle meg? Jeg skal nok gå en del rundt ute, men og litt på senter.
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo nåDet er iskaldt. Masse ull, dunjakke, varme støvler, hansker/votter og lue. Kle deg i lag, så er det lett å ta av litt hvis du skal inn på senter.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oslo nåUll, ull, ull! Og en tjukk jakke. Jeg ville hatt lag på lag så du kan hive av litt når du er inne på senter. Lue, votter/hansker og gode, varme sko :fortsatt litt frossen etter nesten to timer innendørs: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Etylbarbital
![]() Sv: Oslo nåJeg bruker skibukse til jobb (med dobbel ullongs under) og toppet med ullkåpe hvor jeg har dobbel ull + fleece under. Velkommen!
![]() |
#6 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Oslo nåTenker litt på om jeg skal ta de nye vinterklærne mine, altså både buksa og jakken. Men føler liksom det blir litt rart og traske rundt i tykk vinterbukse?
![]() |
#7 |
Etylbarbital
![]() Sv: Oslo nåI denne kulden er det ikke rart. Det er bare fornuftig.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Oslo nåJeg har gitt opp å lure på om ting ser fine ut jeg nå, kjøpte meg knall rød skibukse og klumpete (men fine) vinterstøvler i dag og håper jeg slipper å fryse meg i hjel når jeg en gang våger meg ut igjen. Det er mulig at jeg og Veronal er frysepinner, jeg er i hvert fall, men jeg ville hatt to lag ull hvis du ikke tar vinterbukse. Og varme støvler/sko!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Oslo nåJeg trasket rundt med skijakke og skibukse i Oslo sentrum i dag, og det var helt nødvendig. Det er noe så absurd kaldt og surt i sentrum nå.
![]() |
#11 |
villende
|
![]() Sv: Oslo nåBrodder er ikke så dumt. Men har du gode støvler/sko så holder faktisk det. Du kan fint gå med hel dress ute nå, uten å få annet enn misunnelige blikk fra de som ikke har kledd seg godt nok. Jeg hadde ullstrømpebukse, ullskjørt, leggvarmere (til over knærne), tynn, varm genser, tykk omslagsjakke i ull, ullkåpe, lue, votter og skjerf + verdens beste støvletter med ullfleece og frøs ganske mye på nesetippen. I morgen ønsker jeg meg egentlig finlandshette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Oslo nåJeg ønsker meg sånn heldress som barnehageansatte har, jeg. Tar ikke fem flate for å gå med det ute. Under kan en jo ha nesten hva som helst! Hvis jeg overhodet går ut i morgen blir det med skibukse over et par lag ull og kjole, eller noe sånt. Men klart, skal en gå i butikker og kanskje prøve klær ser jeg jo at skibukser eller dresser ikke er så praktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bare sær
![]() Sv: Oslo nå
Jeg tenkte på det da jeg så en somalisk kvinne på toget en dag. Med sånn drakt som jeg ikke vet hva heter, men som dekker hele kroppen unntatt ansiktet. Under den kan man ha mye varme klær. Hva med å lage dem i gore-tex, tilpasset norske forhold?
![]() |
#14 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Oslo nåOg jeg så tre eldre rom-kvinner på banen i går. De så ut som vandrende tønner med alle de plaggene de hadde på seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Nja, man kan fint få seg en svupptur på rumpa over issvullene til tross for godt fottøy. Jeg går i scooterstøvler fra Sorel, og jeg skal love deg at jeg sklir for det. De er så brede at det broddene mine ikke passer, men det hjelper litt med sånn antisklispray beregnet på dekk.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Oslo nåJeg vurderer å ta boblebukse på i morgen når jeg skal til jobb. Det er svinekaldt. Holdt på å fryse av meg rumpa i dag. :brrrr:
![]() |
#19 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Oslo nåJeg anser meg selv som ganske forfengelig. Elsker å kle meg pent og upraktisk. Men når er det så sinnsykt kaldt at selv jeg gir blaffen. Folk ler til og med av meg på jobb når jeg kler av meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|