Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kerstin Ekman

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 22:33   #1
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Kerstin Ekman

Jeg er veldig glad i Kerstin Ekmans "Hendelser ved vann", men har aldri lest noe annet hun har skrevet. Noen som har og som eventuelt kan anbefale eller fraråde?

Og jeg kan anbefale Hendelser ved vann på det varmeste, den har jeg lest mange ganger gjennom årene.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:45   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kerstin Ekman

Häxringarna
Springkällan
Änglahuset

Jeg leste dem for mange år siden og husker ikke alle detaljene, men husker at jeg likte dem godt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:50   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle ønske jeg kunne gi noen gode tips her, men det kan jeg dessverre ikke. Jeg elsket virkelig Händelser vid vatten, og kastet meg ivrig over flere andre Ekman-bøker - men har ikke greid å trenge inn i dem. Verken Häxringarna eller Vargskinnet-trilogien (som min svigermor likte veldig godt) fengslet meg i begynnelsen. Jeg falt helt ut, og måtte bare legge dem fra meg.

Gammel 07-01-10, 22:56   #4
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Skulle ønske jeg kunne gi noen gode tips her, men det kan jeg dessverre ikke. Jeg elsket virkelig Händelser vid vatten, og kastet meg ivrig over flere andre Ekman-bøker - men har ikke greid å trenge inn i dem. Verken Häxringarna eller Vargskinnet-trilogien (som min svigermor likte veldig godt) fengslet meg i begynnelsen. Jeg falt helt ut, og måtte bare legge dem fra meg.

Ja, jeg er litt skeptisk. Redd jeg bare blir skuffet. Mener nemlig jeg begynte på noe en gang, tror den het Røverene i Skuleskogen eller noe sånt, og jeg ble bare skuffa og la den fra meg.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 23:03   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte veldig godt Vargskinnet-trilogien. Og i den siste (muligens de to siste) dukker også personer fra Hendelser ved vann opp, historien foregår på det samme stedet. Jeg måtte lese Hendelser ved vann om igjen etterpå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.