Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Flere med 1.-klassinger som ikke har mistet en tann enda?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 00:10   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Flere med 1.-klassinger som ikke har mistet en tann enda?

Min datter blir 7 år i juli men har ikke antydning til løse tenner enda. Jeg ser de fleste andre 1 klassinger har mistet mange tenner og hun er jo veldig opptatt av at "alle" vennene hennes nå har mistet og til og med fått igjen de nye tennene sine. Jeg fokuserer på at det bare er fint at hun ikke har løse tenner enda, og gir mange positive grunner men hun lar seg ikke overbevise . Det er ikke noe stort problem men jeg er bare litt nyskjerring på om det er flere som har 6 åringer som ikke har mistet noen melketenner enda?

Gammel 10-01-10, 00:20   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med 1.-klassinger som ikke har mistet en tann enda?

Jeg var også treig, husker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:21   #3
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere med 1 klassinger som ikke har mistet en tann enda?

Vår 6-åring (7 i august) har heller ikke mistet tenner. Ingen som er bittelitt løse engang. Vi fokuserer også på det positive, men hun venter veldig. Storebroren mistet sin første like før 7-års dagen. Han er 12 nå, og har fremdeles mange melketenner.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:23   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden mistet sin første tann i februar i fjor, altså da han gikk i første klasse. Han har så langt bare mistet to tenner til.

Gammel 10-01-10, 00:23   #5
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Flere med 1.-klassinger som ikke har mistet en tann enda?

Ingen løse her heller, men det har kommet en ny fortann nede bak melketanna...

Gammel 10-01-10, 00:25   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke så rart at det finnes 1.klassinger uten løse tenner.

Jeg vet ikke om det har skjedd store ting på tannfellingsfronten siden jeg var barn, men jeg kom langt ut i første klasse før jeg mistet min første tann (og vi var jo ett år eldre). Jeg var ikke siste i klassen til å miste sin første tann heller. Broren min gikk i 3. klasse, men det var eksepsjonelt treigt.

Gammel 10-01-10, 00:26   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storebror mistet sin første tann i mars i fjor. Da gikk han i 2. klasse. Jeg tror han var den siste i klassen som begynte med tannfelling. Han fikk tenner sent, men jeg aner ikke om det er noen sammenheng der.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 00:30   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er vel ikke så rart at det finnes 1.klassinger uten løse tenner.

Jeg vet ikke om det har skjedd store ting på tannfellingsfronten siden jeg var barn, men jeg kom langt ut i første klasse før jeg mistet min første tann (og vi var jo ett år eldre). Jeg var ikke siste i klassen til å miste sin første tann heller. Broren min gikk i 3. klasse, men det var eksepsjonelt treigt.

Vel, hun er faktisk eneste i klassen sin uten å ha mistet en tann men nå er de jo bare 16 stk da

Men jeg får vise henne denne tråden i morgen tidlig, slik at hun ser at selv om "alle jeg kjenner i hele verden som er 6 år har mistet minst 2 tenner" så finnes det andre mennesker der ute som er akkurat som henne selv

Gammel 10-01-10, 00:34   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror sin bestekompis har ikke mistet noen tenner ennå. (Til guttungens store ergrelse, da guttungen vår nå har mista sin fjerde tann. )

Gammel 10-01-10, 01:04   #10
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ingen løse tenner i sikte her. Da vi var hos tannpleier i fjor var lillemann litt lei seg for det, men hun forklarte ham at det var det aller beste for da "brukte han opp" de gamle før han fikk de nye. Den forklaringen kjøpte han.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 02:04   #11
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min seksogethalvtåring mistet sin første tann i går. Han fikk tenner seint da han var baby.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 07:32   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en 2002 modell som er født i november og han har ikke mistet noen tenner.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:17   #13
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min syvåring mistet 8 tenner fra han ble 5 til han ble 6, men jeg kjenenr ei jente som går i 4.klasse- hun har ikke mistet en eneste tann men har to løse!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:36   #14
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min 1.klassing har heller ikke mistet noen tenner ennå. Han fikk tenner tidlig.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 19:42   #15
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

6 åringen (7 i august) har ikke mistet noen tenner ennå, og har heller ingen løse. Selv mistet jeg før jeg var 6.

Gammel 10-01-10, 19:49   #16
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Min 6 åring (7 i september) har ikke mistet noen tenner enda, men har en tann som er litt løs. Jeg har inntrykk av at de fleste i klassen hans har mistet en eller flere tenner.

Gammel 10-01-10, 19:52   #17
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 2002 oktobermodell har ikke mistet noen tenner. Ikke noen antydninger heller. Han slo ut en fortann når han var 2.5 år så i hans øyne har han mistet en tann. Han er fornøyd med det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 19:55   #18
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en 2. klassing som ikke har mistet tenner ennå. Ikke antydning til det heller... Men hun var nesten 1 år før hun fikk sin første tann så det har vel en sammenheng..

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 20:25   #19
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Han blir 7 år i mai, og har ikke antydning til løse tenner.

Gammel 10-01-10, 20:29   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Mazungen (født i mars) har ikke antydning. En seksårjeksel har vel tittet frem, men ellers er det lite som er løst. Hun fikk heller ikke tenner før hun var over året.

Heldigvis kjøper hun argumentet om at det er bra å miste dem senere for de tennene hun får skal vare lenge og det større hun er dess bedre rekker hun å bli til å pusse og stelle tennene sine.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.