|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Bør forbud mot synlig godteri og brus i butikkene innføres? | |||
Ja, det hadde vært bra. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 31,34% |
Nei. |
86 | 64,18% |
Vet ikke. |
6 | 4,48% |
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Fra og med første nyttårsdag i 2010 har alle tobakksvarer blitt holdt skjult bak hylleinnredningen i butikkene. Dette for å redusere reklameeffekten som produktene har. Forbudet skal også hindre at flere begynner å røyke, samt hjelpe røykere til å slutte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Nå er det litt forskjell på tobakkvarer og godteri/brus, så å skjule det blir litt tullete synes jeg. Men det hadde hjulpet bra om de ikke plasserte fristeprodukter langs køen i kassa og sukkerholdige barneprodukter i fin barnehøyde i butikken. Gjerne en litt skjult snopeavdeling i en krok.
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Nei, det er tullete. Synes det holder fint med sukkerfrie kasser som alle butikker her i byen har innført.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Kjenner at det ikke bryr meg så nevneverdig. Jeg finner jo det jeg skal ha uansett, det MÅ ikke stå fremme for at jeg skal ha det. Greit å slippe fristelsen, synes jeg. *svak*
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Hvor skal man gjøre av alle pallene med brus, liksom?
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?
Det stemmer iallfall ikke. Mulig det skulle vært sånn, men da henger ikke alle butikker med i svingene.
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Helt impulsivt ville jeg applaudert et slikt forslag. *forhenværende sukkeravhengig* |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Men det får vel en eller annen smarting pønske ut om det forbudet kommer.
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
Det var et svar til Sitron, men så sneik det seg et par imellom, gitt.
![]() |
#12 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Jaaaaa, det hadde vært helt fantastisk for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Signerer denne jeg. Bryr meg ikke nevneverdig. Skulle nok funnet det jeg vil ha allikevel. |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Vi får bare gå tilbake til den gamle kjøpmannen der man handlet alt over disk. Det blir jo litt dyrere, men tenk så koselig det hadde vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Nei, det synes jeg ikke. Bare tull spør du meg.
![]() |
#17 |
Live and let live
|
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Jeg har veldig lyst til å si ja, selv om jeg synes det er en elendig idé, og siden jeg synes det er en elendig idé, så stemte jeg nei. Det jeg heller synes de bør gjøre, er så ha sukkervarene innerst i lokalet der man ikke nødvendigvis går forbi når man skal handle, men at man må aktivt søke det opp for å handle det. (Slik det er nå, så står det jo helt med kassene og er man sulten og sugen, så er det vanskelig å la være å plukke med seg noe, og det vet de, derfor står det der. )
![]() |
#18 |
Gal kattedame
|
Det ville være mye mer riktig i mine øyne i allefall.
![]() |
#20 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?Nei. Om alt usunt skal gjemmes bort kunne man likegodt laget egne monopol til det. Ølmonopolet, Pottismonopolet, Smågodtmonopolet etc.
![]() |
|
|