|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatJeg er brødmenneske av rang, så jeg sliter litt med å finne interessant og god nok lavkarbomat. Frokost, lunsj og middag går greit, men jeg trenger å finne noe å spise før jeg går fra jobb pluss om kvelden.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatLiker du avokado? Er ikke sikker på hvor "lov" det er lavkarbomessig, men vil tro det må være det? Jeg synes en avokado, delt i to, med litt salt og pepper, er fin mellommat. Gjerne litt kalkunpålegg eller cashewnøtter til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatJo, jeg liker avokado. Men jeg sliter med å finne avokadoer som er passe moden. De er enten steinharde eller halvråtne, så jeg har fått litt aversjon. Men det er litt kvalmende alene synes jeg, men kanskje med litt hakkede nøtter oppi? Jeg liker ikke kalkunpålegg, og ikke synlig salt på maten, så det utgår.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatJeg har laget knekkebrød med overvekt av solsikkefrø, linfrø, sesamfrø og gresskarfrø.Pittelitt havregryn. (ikke noe annet mel) - vann, salt og ett egg.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatMellommåltider jeg bruker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatEn tynn skive fedonbrød med en hel boks makrell i tomat på. |
![]() |
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatAvocado-tips: kjøp inn og la ligge i kjøleskapet i en evighet. Jeg har praktisert det flere ganger når jeg har kjøpt sånne nett med flere i på tilbud, og deretter glemt dem i kjøleskapet. Presto chango, modne avocadoer. Hvis man bare fyller på jevnlig, før man har rukket å spise opp de som er modne, har man nesten alltid tilgang på modne avocadoer.
![]() |
#8 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatEple og nøtter. Lettvint og greit, og visstnok en bra kombinasjon.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatMiddagsrester er bra. Men har du prøvd å bake lavkarbobrød? Noen smaker jo hoppetau, men jeg synes dette og dette er knallgodt.
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatJeg har hørt at Fedon-barene egentlig ikke er lavkarbo nok, at det bare er Atkins-barene som er OK. Og de orker jeg ikke så mange av. Spiste altfor mange av dem i fjor, da jeg slet psykisk og ikke orket mat.
![]() |
#12 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatHar du mikro på jobben? Hva med å lage en stor porsjon linsesuppe el.l., fordele i porsjonspakker og legge i fryseren. Så tiner pakken i løpet av dagen på jobb, og kan varmes i mikroen.
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmat
Ah, kult! Skal prøve.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
Ja, har mikro. Oppskrift?
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatHar ingen oppskrift, nei.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatTunfisk med løk og majones, krydret med litt salt og pepper, evt litt sitron- nam! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() |
#18 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatSånne små røde oster (husker ikke hva de heter, Babybel?) pluss cherrytomater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Textrovert
|
![]() Sv: Trenger tips til lavkarbo mellommåltider og kveldsmatJeg merker at mye av det dere beskriver her, er greit nok. Ting jeg klarer å spise, men ingenting som sier "wow", dessverre. Og jeg trenger desperat noe mat som kan få meg til å holde meg til lavbarboopplegget. Jeg tror mange år med "tvangsspising" av slankemat har gitt meg aversjon mot veldig mye.
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() |
|
|