|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lapskaus - koke eller trekke kjøttet?Og betyr trekke å ikke koke, bare nesten? Er ikke vant til tradisjonell matlaging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Lapskaus - koke eller trekke kjøttet?Men blir kjøttet mørt, og grønnsakene kokt, av det, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lapskaus - koke eller trekke kjøttet?Kok/trekk ferdig kjøttet først. Ta det opp, kok grønnsaker og ha kjøttet i mot slutten igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Lapskaus - koke eller trekke kjøttet?Kjøttet blir "ferdgi kokt" om det trekkes også ja, men du slipper at det "skummer" sånn av f.eks svinekjøtt. Trekke kjøtt er fine greier. Så koker du grønnsaker, og putter oppi oppskråret kjøtt mot slutten. Fin-fine greier. Grønnsaker kan forsåvidt også fint trekkes, det er ikke som om de trenger minst 100 grader for å bli ferdige.
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Lapskaus - koke eller trekke kjøttet?He he, du har helt rett. Den ble tynn - for mye vann, men jeg jevnet den med litt mel. Lys farge er helt ok. Ungene spiste mer mat enn de pleier, det er et godt tegn. Takk for hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Lapskaus - koke eller trekke kjøttet?Meljevning er fine greier, en enklere løsning sånn i full fart, synes jeg, er rett og slett litt potetmospulver... (og siden jeg liker mørk lapskaus, et par dråper sukkerkulør gjør susen)
![]() |
#8 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Lapskaus - koke eller trekke kjøttet?Når jeg lager lapskaus, koker jeg først kjøttet for seg selv i store stykker.
![]() |
|
|