Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hjelp - hva har jeg rota meg opp i...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 23:09   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp - hva har jeg rota meg opp i...

For en stund siden -
i sommer, da det var godt og varmt -
og det ennå var lenge igjen til jul...

Familien var samlet -
hele bulkegjengen -
svigers... svigerinne... svoger... barn...

Og mor Inagh syntes det var så koselig...
og det var jo lenge til jul...
og det falt seg naturlig å nevne...

"Så hyggelig det ville være
om vi kunne feire jul sammen alle sammen..."

Nå...

Jula nærmer seg faretruende...
Og hva har mor Inagh oppdaget...

Hele bulkegjengen...
Svigers... svigerinne...svoger...barn...

Hele bulkegjengen tok
min lille filosofering om hvor hyggelig det ville være
å feire jul sammen... alle sammen...

De tok det som en invitasjon, gitt!

At jeg aldri kan lære å holde min store munn lukket!

Julaften nærmer seg med stormskritt...
Vi blir 14 mennesker - 6 voksne 8 barn...

ANGST!

Hvor i all videste verden skal jeg gjøre av dem alle sammen?

Hvordan i alle dager skal vi kunne fore hele den horden -
som med unntak av mine to små gutter - er noen glupske ulver...

Akk ja...

Gleder meg til nyttår, jeg...

Sist redigert av Inagh : 25-09-06 kl 21:03.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 24-09-06, 23:11   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hver gang jeg ser et innlegg du har skrevet tror jeg at du har skrevet et dikt.

Gammel 24-09-06, 23:11   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det må jeg si!

Når det er sagt, så virker du absolutt som en dame som vi takle dette med stil. Om ikke annet så får hele bulkegjengen noe å snakke om de neste årene, ikke sant?

Gammel 24-09-06, 23:13   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja da har du virkelig gjort det

Vi får besøk bare av "svigertigrene" og det holder i massevis

Canisa er ikke aktiv  
Gammel 24-09-06, 23:16   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ho ho! Har du egentlig tid til å være her? Sett i gang å bak, kvinne!

Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 24-09-06, 23:23   #6
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Kan ikke si annet enn at det høres forferdelig hyggelig ut. Elsker store juler! Men man skal jo like de man inviterer da, det er en forutsetning.

Vi har hatt rundt 14 til bords de tre julene vi har invitert til og det har gått veldig greit egentlig. Det tar ikke så mye mer tid å lage mat til 15 som til 5. Og jeg er IKKE en stor kokk, bare så det er sagt, suger egentlig på matlaging. Som i dag da jeg til og med klarte å svi potetene

Jr. er ikke aktiv  
Gammel 24-09-06, 23:25   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi inviterte forresten 5 mennesker på middag på en halvtimes varsel i dag. 10 stykker til bords.

Gammel 25-09-06, 05:46   #8
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Det høres ut som en kjempehyggelig julefeiring! For gjestene. En noe mer stressende en for Inagh-familien. Men dette fikser du og mannen, vet du. Vet ikke hvilke tradisjoner svigerfamilien har og sånn, men julen må jo ikke nødvendigvis bli et enormt prosjekt. Hvis alle bidrar litt og man ikke slår så veldig på stortromma med alt.
Uansett krever det jo en del planlegging, så lykke til!

Gammel 25-09-06, 07:01   #9
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hver gang jeg ser et innlegg du har skrevet tror jeg at du har skrevet et dikt.

Tenkte jeg også
Stakkars deg.. 14 pers til Jul? Ser for meg svette armhuler , rødsprengt fjes og svidd ribbe.

Neida, det går nok veldig bra!

Gammel 25-09-06, 08:28   #10
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja da får du enten brette opp ermene og sette i gang med baksten, eller google deg frem til den beste smittsomsykdomsunnskyldningen i manns minne

Hønni er ikke aktiv  
Gammel 25-09-06, 08:40   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror dere kommer til å få en super jul, og så får du si til svigers og hele bulkegjengen at de selvsagt skal få feire jul sammen med dere, men at du forventer at de bidrar med hjelp. De kan jo ikke forvente at du skal stå på pinne og være vertinne for hele gjengen.

Kommer det fra hun som gikk høygravid sist jul og ikke løftet en finger.

Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 25-09-06, 08:44   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempeide i juli, ja.
Delegering blir et stikkord tror jeg. Og kjøpekaker. Og det er jo mange cateringfirma som leverer julemat på døren *prøver å være optimist*

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 25-09-06, 08:52   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

14? Da må det bli pinnekjøtt, det lager jo seg selv . Og delegering selvsagt. Jeg syns det høres veldig moro ut, men litt stressvibber hadde jeg nok fått av tanken på et så stort julearrangement:tullerdumednisselue:

Gammel 25-09-06, 08:57   #14
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal samles slik i julen, hvis min bror får bygd ferdig huset sitt

Hos oss bruker vi ha spleiseparty. Alle tar med seg litt til julemiddagen, og kaker til etterpå.
Alle tar med drikke.

Da blir det ikke uoverkommelig for vertene og det viktigste er jo at vi er samlet når det er mulig.

Så len deg tilbake Inagh. Be familien om å ta med seg litt....så ordner dette seg lettere enn lettest

Jessica er ikke aktiv  
Gammel 25-09-06, 09:28   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

14 stykker ja, da blir et litt å henge fingrene i.
Du får spørre Mim om råd!

Vi blir 6-8-10 eller noe slikt, men med pinnekjøtt er ikke det noe problem. Spesielt ikke når det ikke er jeg som står for kokkeleringen!

Gammel 25-09-06, 09:30   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Åh! Det høres kjempehyggelig ut - så fremt dere har en god tone, for det kan jo bli litt tett.

Få alle til å ta med seg noe, et realt spleiselag der du bestemmer menyen, og kos dere!

Gammel 25-09-06, 09:33   #17
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

14 stykker? Da setter du halvparten av dem i gang med å hjelpe med forberedelsene og resten hjelper til med opprydningen
Det går faktisk an (!) å be noen ta med skrelte poteter klare til koking, noen andre ta med kjøttet klart til steking, og noen andre igjen ta med hva-det-måtte-være, klart til bespisning.
Svigermødre pleier være gode på nystrøkne bordduker
Kanskje ikke alt blir som man hadde tenkt seg men koselig lell, og alle føler de har bidratt!

Jeg må bare legge til at jeg har hatt 33 voksne venner til strandet-i-utlandet-jule-feiring hjem til meg da jeg bodde i Tyskland og det var aldeles storartet! Jeg skrev liste over hva vi trengte av mat på forhånd og etterhvert som folk sa de ville være med fikk de tildelt et valg mellom de tingene som fortsatt stod på lista som de skulle ha med. Alt fra mat til servietter til kasse med øl til dessert til julegaver så alle skulle få 1 hver. Vi hadde det helt strålende!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 25-09-06, 09:36   #18
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Høres ut som om du får en trivelig jul.
Det gjelder bare å sette dem i arbeid, det er jo ikke meningen at du skal gjøre alt.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 25-09-06, 09:38   #19
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må bli pinnekjøtt jul! Og det høres morsomt ut

Selv har jeg invitert 16 voksne og 5 barn til 60 års lag 1.juledag.

Vi får støtte hverandre når det nærmer seg. Enn så lenge har ikke panikken tatt meg, det er fremdeles lenge til synes jeg .

Java er ikke aktiv  
Gammel 25-09-06, 09:39   #20
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det kjekke med at det er familie er jo at det ofte er greit å delegere. Når man mestrer den kunsten er det nesten mindre jobb å lage selskap for mange enn å bare lage for de som vanligvis sitter rundt bordet. Dere skal vel uansett ha både middag, dessert og kaker/kaffe. Nå kan du få masse hjelp til å fikse det. Og angående plass, gjelder vel regelen om at der det er hjerterom er det husrom. Vi bor relativt trangt, men har bestemt oss for at vi vil ha hjemmejulaften for å få våre egne tradisjoner. Slekta som vil kan komme, enten til hele sulamitten, eller bare til pakkeåpning og kaker. Til tider har det blitt ganske fullt hos oss, for det er mye familie her, men vi legger lista lavt, og så får folket ta det som det er. Litt stress blir det, men det er veldig koselig også.

Kaija er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.