|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg undrer meg på hvorforSkeptikere som mener vi som er alternative er riv ruskende sprø.
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 15-01-10 kl 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Jeg er en av dem som kan riste litt på hodet av alternative mennesker (nå sist Mira Craig). Jeg prøver dog å ikke bli altfor ufin i reaksjonene.
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...
Det som gjør at jeg reagerer på en del NewAgere som du da er at på den ene siden mener dere at ting som dere tror på skal ikke diskuteres. Homeopati er en reell ting, og har ikke noe med overbevisning å gjøre. Om man da diskuterer homeopati som en medisinsk teori så blir det også feil. Da er det arrogant.
![]() |
#4 |
Twinsouls
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...[quote=Blondie;2039573]
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Typisk alternative; andre alternative sier det jo sikkert ikke sååååånn, de ble bare misforstått, feilsitert, bla bla.
![]() |
#6 |
L.F.C. supporter
|
Jeg er nok sånn jeg også.
![]() |
#7 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Jeg tror på mye alterntivt,men sier ikke så mye om det her.Rett og slett fordi det er hva jeg tror på,jeg behøver verken forsvare eller forklare det. Og jeg er åpen for at er mye humbug.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Jeg regner med at du henviser til meg ang. reklame i og med at jeg sa at jeg gremmes av å se reklamen fra dette showet på TV: Det er ikke så mye på grunn av det alternative innholdet, men at dette får stå uimotsagt, og at man hyrer inn hvem-som-helst som "eksperter" på området.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn er det her også. Jeg tror bla. veldig sterkt på et liv etter døden, men jeg kringkaster det ikke rundt og jeg respekterer selvsagt at andre ikke tror. Respekten skal gå begge veier, synes jeg. Jeg har folk i familien som driver healingsenter og slikt, jeg er vokst opp med New Age rundt meg, men er blitt mer og mer skeptisk med årene. Når de sier blankt nei til alle vaksiner, går det en grense for meg altså.
![]() |
#10 |
Twinsouls
Forstår det,kan bare snakke for meg selv jeg tror ikke på gud leser aldri bibelen,går ikke i kirken hvis ikke jeg er nødt(begravelse,bryllup,konfirmasjon og dåp) Jeg har aldri vært kristen på noen måte. Har heller ikke presset mine meninger på andre. Jeg vegrer meg for å fortelle om ting fordi jeg er redd for å bli latterligjort.Ting jeg har opplevd ol. Jeg ville ikke ha "prakket" på noen mine meninger som en sannhet jeg syns at et hvert menneske skal ha sine egne meninger og respektere andres.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare signere Jinx,jeg.
![]() |
#12 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Pokker heller, kunne dere ikke ta en av yndlingsdiskusjonene mine en dag jeg ikke er for opptatt til å kunne skrive noe i tråden?
![]() |
![]() |
#13 |
Twinsouls
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Skeptisk betyr ikke å utelukke, man kan håpe uten å vite, det er når noen "vet" og er totalt ukritisk det begynner å gå sikkringer hos meg.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Det er litt vel høy faktor av danskebåt og Margit Sandemo på de man ser i reklame for åndenes makt eller hva nå disse tv-programmene heter. Det blir dermed litt som med Campingliv på NRK. Det er underholdende å se på, men man identifiserer seg ikke med de man ser. De er annerledes enn hvordan jeg opplever meg. Dette kombinert med at jeg er sterkt orientert mot vitenskapelige metoder for å etablere sannheter - og den innbitte kranglingen som dukker opp om man ønsker å diskutere alternative greier med vitenskapelige metoder - gjør det for meg vanskelig å ta seriøst. |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Altså, de som har opplevd overnaturlige ting vil ikke snakke om det? Fordi de ikke blir trodd av alle? Jøss, jeg har tydeligvis en virkelighetsoppfatning som er helt på tur, for jeg synes da at det er snakk om spøkelser, helbredelser og ouija-brett hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Jeg undrer meg på hvorfor...Jeg tror at mye av årsaken til at alternativister ryker så innmari mot skeptikere er at det er en grunnleggende kulturforskjell mellom disse to gruppene.
![]() |
#19 |
Twinsouls
Pga andres holdninger til dette tema. Jeg er skeptisk også ,jeg tror ikke på alt.
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 15-01-10 kl 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Jeg lover på tro og ære at jeg ikke skal latterliggjøre deg for dine opplevelser. Jeg er også en smule forundret hvis du antyder at jeg noengang har latterliggjort noen for å fortelle om sine opplevelser. Hvis jeg skal latterliggjøre deg for noe er det tvert i mot det at du bruker "jeg har opplevd noe men jeg ville ikke si hva det er" som et skjult argument du er for feig til å ta konsekvensene av. Litt som treåringen "jeg har en hemmelighet men det sier jeg ikke, så det så". Javel, du er mystisk. Skjønt det nå.
![]() |
![]() |
Emneord |
den andre siden, klarsynthet, ånder |
|
|