|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() AMK, OsloKjære vene. ser dere på tv2-nyhetene eller? Dette er jo helt hårreisende!
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AMK, Oslo
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: AMK, OsloTv2-nyhetene sendte et lydopptak av en nødsamtale hvor AMK ikke tar innringerne på alvor. Innringerne var innvandrere og opprørte; ikke alltid like greit å gjøre seg forstått eller å forstå i en slik situasjon. Samtalen avsluttes da AMK ikke får den kontakten de ønsker og sender IKKE bil... Hele 9 ni samtaler har de før ambulansen er på plass
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() |
Ja, jeg blir helt sjokkert. Tenk for en fortvilt situasjon å være i
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AMK, OsloJeg regner med at det er denne samtalen det er snakk om. NRK har nettopp kjørt en lignende sak, dog ikke med innvandrere, hvor de også slet med å få ambulanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: AMK, OsloMen no på NRK1 var det ein nordmann som hadde ringt inn til AMK ettter å ha komt over ei eldre dame so viste alle tegn til hjerneslag eller liknande. Og det tok 30 mintutt før ambulansen kom og når mannen som ringt ringde oppatt for å purre på dei, fekk han ei overhøvling.
![]() |
#10 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AMK, OsloHvis alt har kommet frem er det forferdelig trist. Jeg ringer ofte etter ambulanse og har alltid fått den hjelpen jeg har bedt om.Synd det ikke er sånn alle steder.
![]() |
#12 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: AMK, OsloJaja. Leste at de i fjor fikk 120.000 telefoner, og 12 klager. Klarer ikke helt å opprøre meg, enkeltfeil gjøres vel alltids i alle yrker. Ble ikke opprørt av Ali-saken heller.
![]() |
#13 |
seru
|
Det hjelper vel fint lite for familien som er rammet denne gangen.
![]() |
![]() |
#14 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: AMK, OsloDet kan være at alt ikke kommer fram, men vi hører jo at personen som sitter på AMK sier at det sikkert bare er en bagatell da hun snakker med ambulansepersonalet. Slik jeg forstår det, tas ikke innringeren i dette innslaget på alvor og det skal ingen behøve å føle i en slik situasjon.
![]() |
#15 |
Unik
![]() |
#16 |
I mål
|
Nei, og jeg skal selvfølgelig ikke si sikkert at det aldri begås feil - det gjør det vel overalt og det er selvsagt tragisk, men det er sjelden alt som kommer fram i media rundt hvorfor ting blir som de blir når det gjelder slike "sensasjoner". |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Aktiv
![]() |
Poenget her må vel være måten vedkommende blir møtt på i forhold til situasjonen som har oppstått. At dette ikke er en systematisk feil er for meg ganske åpenbart, men når det er sagt skal heller ikke slike "feil" oppstå. Kjenner faktisk at det byr meg i mot å kalle dette for en "feil". Her er det mennesker, som jobber med mennesker i krisesituasjoner og det å velge å ikke sende ut ambulanse... Neineinei!
![]() |
#18 |
Ekvilist
|
![]() Sv: AMK, OsloJeg satt med en skikkelig uggen følelse da man på nett og på nyhetene viste film av familiemedlemmer i krise, før liket var kaldt. Uansett hvor bedritent familiemedlemmene oppførte seg, og hva de måtte ha gjort synes jeg ikke at det forsvarte videofilm av familiemedlemmer i krise nærmest på direkten. Jeg sitter med samme følelse nå etter å ha hørt opptakene på TV2, jeg ønsket ikke å få høre disse samtalene - jeg mener at det er mat for de som skal avgjøre ting-og-tang. Iallefall såpass tidlig i prosessen.
![]() |
#19 |
Unik
![]() Sv: AMK, Oslo"Feil" eller ikke, det er semantikk. Ingen fagfelt er feilfri ihvertfall, selv om det hadde vært ønskelig.
![]() |
#20 |
Come what may...
|
![]() Sv: AMK, Oslohttp://www.tv2.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|