|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Onsdag faller dommen.
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Neste års russekull komenterer saken:
![]() |
![]() |
#3 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Russdress er ikke frikort for å gjøre hva man vil uten konsekvenser. Bryter man loven må man ta konsekvensen. Selvfølgelig skal de straffes. Avskaff gjerne hele russetiden i samme slengen. Det må da kunne gå ann å feire endte skolegang på en bedre måte.
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg synes hele russekidnappingen er komplett idioti! Å fiske med seg en person som er med på leken, og kjøre ham til naboskolen e.l. er en ting. Men stripsing av hender, på en person som tydelig sier at dette er noe hun/han ikke vil, for så å kjøre vedkommende til skogs ... Det er kidnapping, enkelt og greit. Og bør straffes.
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?
Helt enig. De oppfører seg ikke som om de snart er ferdig med videregående. |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg er ikke i stand til å se et eneste argument what so ever om jeg så prøver noe nytt (les: velvilje) for at russ skal unntas lovverket. |
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg har ikke lest artikkelen, men i prinsippet synes jeg ikke det at man er russ skal unnta fra lovverket.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Enig med dere andre så langt. Det hjelper da ikke at man er russ om man bryter loven, særlige ikke i så alvorlige tilfeller som frihetsberøvelse. Jeg hadde anmeldt om dette hendte med meg, og jeg hadde helt klart forventet at det fikk en konsekvens for kidnapperne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg er enig med ham som mener det burde vært en sak for konfliktrådet.
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Nå har jeg skummet artikkelen, og selv om jeg synes en reaksjon er på sin plass kunne de godt ha prøvd å gjøre opp i konfliktrådet her, ja.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg har bare skumlest artikkelen. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
Ja, ikke sant. Det er definitivt noe jeg ville anmeldt om det hadde hendt med meg, for ikke å snakke om dersom det hadde hendt med mitt barn. |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
Jepp. |
![]() |
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg hadde ikke bare anmeldt, jeg hadde dratt de så vanvittig gjennom helvete at de hadde sittet skjelvende igjen, hadde noen gjort det der mot meg.
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Straff dem som alle andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?Jeg syns det er på tide å signalisere til russen at de kan holde seg innenfor lovens rammer de som alle andre.
![]() |
#20 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bør russespøker behandles som andre kriminelle handlinger?De burde straffes hardt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|