Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lunsj

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-10, 18:24   #1
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Lunsj

Eg er so matlei.. Er møkklei av brødskive med ost. Treng litt tips til feks lunsj, Kva et du til lunsj?

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:25   #2
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Lunsj

Middagsrester, f.eks pastasalat e.l

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:28   #3
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Grove rundstykker med omelett.
Middagsrester.
Salat med brød.
Knekkebrød med smøreost (når det skal være kjapt og enkelt).

Litt yoghurt eller grønnsaker i tillegg.

Gammel 17-01-10, 18:31   #4
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har mikro på jobb og jeg prøver å være flink til å ha med meg middagsrester når vi har hatt supper, gryter, pasta etc. Lager noen ganger salat/pastasalat eller kjøper ferdig fra sånn plukk-selv-disk i butikken. Eller jeg kjøper ferdigmat i butikken og varmer opp i mikroen eller med vann fra vannkoker (Rett-i-koppen-type ting). En sjelden gang har jeg grove knekkebrød eller rundstykker med smøreost, agurk og paprika, men jeg er som deg så lei av brødmat/kald mat til lunsj at jeg faktisk foretrekker Rett i Koppen.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:43   #5
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Ja det er heilt forferdelig.. Er skikkelig lei og har ingen idear om nokon ting. Har liksom ikkje lyst på noke. Blæh.. Tek gjerne i mot oppskrifter

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 18:43   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ciabatta med egg, tomat og spekemat er min favoritt om dagen.

Gammel 18-01-10, 11:45   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

* Middagsrester som jeg varmer i mikroen
* Salat med peppermakrell eller tunfisk, avokado, gjerne nøtter
* Brød med fiskepålegg, kalkun etc., gjerne med avokado der også
* Linsesuppe - lager stor porsjon når vi har det til middag og fryser ned i bokser, varmer i mikro
* Ruller av røkelaks med agurk
* Glutenfrie tortillaer e.l. med røkelaks, kalkunpålegg etc.

Blir ofte litt lei selv også, særlig fordi jeg ikke kan spise hva som helst fra kantinen men må komme på noe lurt selv og ha med hjemmefra. Håper du finner litt inspirasjon!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.