Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hortensiaspørsmål

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-10, 12:16   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hortensiaspørsmål

Hvor står den, lys/ikke lys?
Hvordan vanner jeg?

Kjøpte en kjempenydelig mørkelilla Hortensia i går og nå er bladene på blomstene begynt å krølle seg....

Gammel 18-01-10, 12:30   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hortensiaspørsmål

Mine liker seg godt i solen, de vokser nemlig på de mest solrike plassene i hagen.
Jeg har bare utehortensia, så vanning bedriver jeg ikke.
Men de skal ha en del vann, tror jeg. I hvert fall med tanke på hvor mye blomster det kom på våre i sommer ...

Gammel 18-01-10, 13:20   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Lunt halv sol/sol, mener jeg det stod på den når jeg kjøpte den, men mine er ute da. Hvor står den nå da?

Gammel 18-01-10, 16:01   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Åja, nå kom jeg på dette med vanningen, takk for det Lille Ru. Jeg drepte jo 2 av naboen sine når jeg passet på de.
Nå står den i skyggen inne på peishylla, skal sette den en plass den får dagslys.

Gammel 18-01-10, 16:11   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hortensia liker godt å bli tatt ut av potta for så å "drukne" hele jordklumpen med røtter ned i en bøtte med vann. Hold den der til den har blitt tung av vann og plasser den tilbake i potta. Selv en ganske slapp og døende hortensia vil kunne komme seg igjen slik. Dette er en plante som trenger mye vann, men den må ikke stå i vann for da råntner rota.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 17:30   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Takker emm
Den står i en potte hvor den ikke rekker helt ned i bunnen, så evt vann vil renne av seg og den slipper stå i vann.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.