|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barn alene i bassengetJeg vet jeg er en skikkelig hønemor av ulike årsaker, men lurer på hva dere hadde tenkt om dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barn alene i bassengetPoden på 7, som heller ikke er i nærheten av å kunne svømme, har nylig gått et slikt vanntilvenningskurs, og der ba de også oss foreldre om å ikke sitte ved bassenget. Jeg så helt klart at dette var fornuftig fordi mange barn (blant annet han) blir veldig opptatt av foreldrene hvis de er i nærheten, og følger ikke så godt med på det som skjer. Dessuten er det helt klart en fordel at foreldrene ikke begynner å blande seg inn (eller blir frustrert fordi de føler at de burde blande seg inn). Dette kurset gikk på Idrettshøgskolen, som har flere bassenger i et stort lokale, så vi kunne sette oss på tilskuerplassene ved det store bassenget, og dermed være lett tilgjengelige ved behov, men uten at vi så og hørte alt som foregikk i barnebassenget.
![]() |
#3 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Barn alene i bassengetJeg skal kjøre svømmekurs nå for 5-6 åringer. Meg og den andre treneren er litt uenige i det her med foreldrene. Hun mener at de må ut. Jeg mener at de kan sitte på kanten. Da er det også flere som ser. Men hvis det skal funke så må de være stille (ikke prate seg imellom), ikke blande seg inn, og ungen må være trygg på å ikke ha foreldrene med seg i vannet.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barn alene i bassengetJeg syns det er helt greit at foreldrene ikke får være med. Dere får jo være med første gangen, slik at barna blir trygge på at det er en ok situasjon før de blir overlatt til instruktørene. Det er jo ikke slik at de er alene kun med et par badevakter, selv om ikke du er der. Instruktørene er der for å passe på og for å lære bort.
![]() |
#5 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barn alene i bassenget
Etter egen erfaring som trener / leder av barnetrim så ser jeg at barna er mer fokusert på hva de skal gjøre og lære når foreldrene ikke er tilstede. Men foreldrene skal være tilgjengelig for barna sine om noe skulle skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barn alene i bassengetHar du noen formening om hvor mange voksne det er/hvor mange barn? Sist redigert av m^2 : 21-01-10 kl 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Barn alene i bassengetHos oss er vi to trenere på ti barn - på grunna.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barn alene i bassengetPå vanntilvenningskurset, og på Skilpaddekurset(!) Poden går på nå, tror jeg det er mellom fire og fem barn pr. instruktør når alle barna er der. Og begge bassengene på begge kursene har vært så grunne at barna kan stå på bunnen over det hele.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Akkurat det der synes jeg også er vanskelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Barn alene i bassengetJeg har drevet med svømmeundervisning i en årrekke, og det er ikke tvil om at de aller fleste barna lærer mye mer, og tør mye mer, når foreldrene ikke er til stede.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barn alene i bassenget@Fnatten: Når du sier at det forventes at de klarer seg selv i dusjen, betyr det at foreldrene ikke kan være med? Eller er grunnen at gutten din ikke vil dusje i jentegarderoben? Poden (og de andre barna på kurset, både guttene og jentene) ser ut å synes det er uproblematisk at guttene og jentene dusjer sammen, og han er jo også med meg i garderoben når vi går i svømmehallen sammen. Når han/de blir enda litt eldre, regner jeg jo med at dette endrer seg.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barn alene i bassengetSønnen min blir for øvrig mye mindre tøff når jeg er der, og jeg kan forestille meg at han ville ha klenget noe enormt om jeg skulle vært i vannet eller ved kanten på et slikt kurs.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Barn alene i bassengetFrøkna har gått på svømmekurs siden hun var fem (skilpaddekurs først, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Det er mange mammaer med gutter på våre barns alder i damegarderoben her, og Frøkna er med i herregarderoben når pappaen følger henne. Det er helt vanlig på Pirbadet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn alene i bassengetHos oss må foreldrene velge mellom å være med i bassenget eller å sitte i garderoben. Storebror, som starter alt nytt med et kraftig anfall sjenanse, vil foreløpig ha meg med i bassenget. Det er selvfølgelig ok i en overgangsfase, men jeg ser fram til at han blir så trygg at han gir slipp. Så lenge jeg er med, fokuserer han veldig mye på meg framfor på instruktøren og de andre barna. Det går utover konsentrasjonen og ikke minst disiplinen (får han tilsnakk, gjemmer han seg bare bak meg). Jeg tror helt klart han får mer utbytte av det hele når jeg forsvinner opp i garderoben.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Ja, og det beste er jo at de lærer seg å klare seg selv.
![]() |
#18 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn alene i bassengetJeg skal på svømme- kurs med 7-åringen min i kveld. Den første gangen var jeg med inn til bassenget, men fikk beskjed om at fra neste gang skulle vi sitte i garderoben. Det fungerte veldig greit.
![]() |
#19 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Barn alene i bassenget7 åringen vår har gått på tre småbarnsvømmekurs nå fra i fjor vår. Det var kun noen få barn på kurset som kunne svømme. Han var absolutt ikke særlig trygg i vann på forhånd, hverken mannen eller jeg orker svømmehaller.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Barn alene i bassengetJeg forstår godt at de ikke vil ha foreldre ved bassenget etter et interessant halvår på turn hvor de ikke gutset nok til å sende ut foreldrene (jeg og en del andre gikk ut, men en haug satt igjen inne). Halvåret før sendte treneren foreldrene ut, og det gikk mye bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|