Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kafka på stranden

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-10, 10:20   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kafka på stranden

Enlighten me!

Jeg sitter igjen som et levende spørsmålstegn og vil bare si JAMMEN? JAMMEN?!

Ok, jeg har sett japanske filmer og vet hvor ke? de kan være, og jeg kjenner igjen mye av det samme verdensbildet (om man kan kalle det det) i denne boka, men likevel.

F.eks. Hva skjedde egentlig i skogen da alle ungene besvimte? Hva er Johnnie Walker og Colonel Sanders personifiseringen av? Og hvorfor var Kafka også gutten fra maleriet? Og hvem/hva er gutten kalt Kråka? OK, jeg vet at Kafka betyr kråke, men likevel? Og hvilken rolle hadde Sakura oppi alt dette?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 12:01   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kafka på stranden

Ingen?

Gammel 22-01-10, 12:03   #3
Ingalill.
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
Ingalill. har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg skjønte ikke mye selv - selv om jeg gjerne skulle løyet på meg litt innsikt - jeg skrev en bloggpost om den for noen mnd tilbake, men jeg tviler på om den gir deg de svarene du er på jakt etter :-)

Skal følge med på denne tråden for å se om andre vet bedre -

Ingalill. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 13:55   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Hm, har kjøpt boken men nå ble jeg usikker på om jeg vil lese den.
Liker ikke å bli sittende igjen med mange spørsmål ettepå.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 14:01   #5
Ingalill.
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
Ingalill. har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det går nok bedre med deg - selv om mye var uforståelig var den en fantastisk reise og helt ok å lese.

De fleste elsker den og har ingen problemer :-)

Ingalill. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 14:08   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Den var helt fantastisk. Nå tror jeg ikke at noen nødvendigvis sitter med fasiten, for det tror jeg virkelig ikke er meningen. Men jeg kunne likevel tenke meg å vite hvilke tanker folk har om boken.

Gammel 22-01-10, 22:10   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spurt meg selv noen av de samme spørsmålene. Noe av det som har fascinert meg mest er nettopp spørsmålene jeg satt igjen med. Noe jeg hang meg veldig opp i var det dialektiske i fortellingene.

Vi er ikke alene om å undre oss. http://en.wikipedia.org/wiki/Kafka_on_the_Shore

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 12:58   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det er i det minste godt å vite at jeg ikke er alene om spørsmålene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.