Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå har husverten fest igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-10, 02:07   #1
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Nå har husverten fest igjen

uten og si i fra til oss først.

Han har våknet 3 ganger siden halv 12.
Jeg snakket med han om dette to ganger i jula , at om han skulle ha fest, så måtte han si i fra. Sånn at jeg om ongen kunne dra til foreldrene mine å sove. Fordi han kom til og våkne uansett.
Han har aldri sakt i fra, en gang fant jeg det ut via fb, og da sente jeg meld og sa at jeg dro til foreldrene mine, så han fikk bråke fritt.

I tilegg går folk feil, de tror han bor nede, så bare i dag har jeg jage folk ut to ganger, som skulle på fest til han. Og det er ikke første gang dette skjer.
Dette har jeg også tatt opp med han.

Det er gaske lytt ovenifra og ned, og stua hannes er over soverommet våres.
Så det trampes og bråkes.
I tilegg er soverommsveggen rett attme trappa, så folk tramper i trappa, og bråker å hyler uttfor huset.
Jeg ba han si til folk at de ikke må oppholde seg i trappa om de går ned og røyker.
Jeg har to ganger vært å snakket til noen jenter som sto i trappa å lo, hylte,å gnålte.
Jeg hørte hun ene visket"fettkjærring" etter meg når jeg hadde snakket til de for andre gang og ba dem forsvinne fra trappa.
Og jeg er sikker på at det var en av jentene som trampe hardt over gulvet med vilje rett etterpå.
Da våknet Håkon på nytt.

Jeg føler meg jo som den sur kjærringa som sender meldig å ber han være mere stille. så jeg orker ikke. Folk tramper uansett
:gahh:

Måtte bare klage litt. I tilegg så skal festen avsluttes snart, da skal alle ned trappa sammtidig, da blir det prating,roping rett uttfor soverommer mens de venter på taxi
ååhh å da kommer han til og våkne igjen.

Er det ikke normalt å gir beskjed til leieboerne som har en baby, at det blir fest?
Spesielt når jeg har tatt det opp med han etter vær fest, og jeg har klaget under vær fest at han må be folk holde seg unna trappa og heller bruke verandaen. Han vet at jeg drar til foreldrene mine vist han sier i fra, i stede for å høre på bråket.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 06:33   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå har husverten fest igjen

Så leit at dere bor slik. Hva med å vurdere å flytte? Jeg hadde ikke klart å bo under en slik person. Regner med du kan flytte uten oppsigelsestid når det er slik forholdene er (men dette kan jo sjekkes). Han bryter jo vanlige husregler om ro klokken 23. Dersom de bråker slik, så kan du jo igrunn varsle politiet om de ikke roer seg når du ber dem. Du har jo rettigheter selv om du leier.

Helt utrolig at han ikke gir beskjed om det på forhånd slik at du får sjans til å sove en annen plass når du har mulighet til det. Han virker ikke helt klok.

Gammel 23-01-10, 08:20   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Herreminhatt!
Du setter i gang masse bråk nå. Vekk fyren hver jævla gang han har hatt fest og gjør det klart at du akter å holde på sånn til han lærer seg å si fra.

Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 10:31   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Huff. Så trassig dette høres ut. Tror jeg ville vurdert å flytte, men vet det ikke er så enkelt alltid.

For en fyr. Snakk om å vise hensyn. Han burde ikke leid ut leilighet når han holder på sånn.

Skjønner godt at dette er vanskelig for deg og du har jo gitt beskjed, på en fin måte at du ønsker beskjed, slik at du kan reise bort. Det er jo et veldig snilt tilbud i mine øyne.

Og fy søren så ufin oppførsel av jentene også, som slengte slike stygge ord etter deg.

Dette bør du ta tak i, snakke med husverten når an er edru, og si at dette kan du ikke akseptere flere ganger.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 11:24   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg ville lett etter ny leilighet jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 12:54   #6
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Takk.
Han har heldigvis ikke fest så ofte. eller, detter var 3 festen siden romjula.
Men det er plagsomt nåkk og ikke få beskjed. de gangene. Jeg vet han prøve og holde det rolig, men de andre på festen bryr seg mitt i.
I tilegg når vi fløttet inn her, sa han at det var litt arbeid på huset igjen så det kom til og bli snekkring. Ikke at de skulle rive gulvet og veggene opp, legge på nytt. snekkre verandaen oppe,kle veggen i inngangen.. boorig,saging,hammrig dagli i 4 mnd. Og de startet kl 7! til lutt måtte jeg gi beskjed at de fikk ikke begynne kl 7. 9 var ok.

Vi vil gjærne flytte, leiligheten er et frimerke. men vi planlegger og flytte fra byen i sommer, så da lurer jeg på om det er vits å flytte for 6 månd liksom.
ååhh.

Jeg skal snakke med han senere i dag, men jeg føler meg så bitchy, som klager, når det er hannes hus.
Men han burde vell tenkt seg om før han leide ut til noen med baby.
Og at festdeltakere er ufine når jeg ber dem gå bort siden babyen ligger å sover rett attme.

Gammel 23-01-10, 12:57   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Tredje festen siden romjula? Jeg synes det er ofte, jeg. Og jeg tror jeg hadde begynt å spørre fast før hver helg om han skulle ha fest, slik at jeg kunne reist bort. Og så hadde jeg flytta så fort som mulig.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 13:17   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Om du ikke orker det så kan du vel prøve å finne ett nytt sted å bo?
Skjønner det er mye bråk, men å si at de ikke kan ordne huset sitt før kl 9 er vel noe jeg ikke hadde godtatt. De fleste begynner jo med sånne jobber kl 7 andre plasser også. Det er utrolig irriterende , det er jeg enig i men enkelte ting kan man vel ikke bestemme.

3 fester siden romjulen synes vel jeg er mye da, det må jeg vel si.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 16:06   #9
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere kan ikke framskynde flyttingen fra byen da? Jeg synes 3 fester siden romjula er mye jeg også, det har jo bare vært 3 helger siden da. Skjønner godt at dette er slitsomt! Har hatt bråkete naboer med fullstendig motsatt døgnrytme av oss før...

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 16:08   #10
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Tredje festen siden romjula? Jeg synes det er ofte, jeg. Og jeg tror jeg hadde begynt å spørre fast før hver helg om han skulle ha fest, slik at jeg kunne reist bort. Og så hadde jeg flytta så fort som mulig.

Ja, vet du hva! Det er da ganske ofte? Og hva søren er så vanskelig med å sende et nabovarsel? Uansett, jeg tror jeg ville funnet meg et annet sted å bo.

Gammel 23-01-10, 17:57   #11
Left
Passiv

Standard

3. fest siden romjul? Er ikke det ganske ofte?
Jeg hadde sagt akkurat hvordan jeg opplevde det, og at vi måtte flytte om han ikke kunne ta hensyn.

Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:05   #12
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

ja 3 er vell ofte.
Det er jo ikke full holloy og musikken på full guffe, men tramping i trapper,gulv,og roping som vekker han.
Jo eneste praktisk her er at der et 5 min til jobb her fra.
jeg flytte 6 ganger på et år 07/08. jeg er lei av å fløtte

Jeg snakket med husverten i dag. Jeg sa at det var dårlig at jeg ikke fikk beskjed om fest den her gangen heller. Det hjelper ikke å "prøve" å være stille, for det nytter ikke. , og at folk ikke tok hennsyn til beskjeder jeg ga ang trappa.
Ongen våknet hele 4 ganger i gå kvled, p.g av tramping.
Jeg sa igjen at om han hadde sakt i fra så kunne jeg dratt bort, og det ville ikke vært noe problem, da kunne de bråket som di ville.
Noe han burde ha husket etter siste fest når jeg klaget hele kvelden.

Han unnskylte seg veldig, og sa at ville ikke at jeg skulle føle meg jaget, fordi han hadde fest:skeptsik:
Han sa han prøvde og ha musikken lavt, men jeg måtte forklare at det ikke var problemet, men folkene som bråket.
Han skulle si i fra, ev høre om det var greit neste gang.
Jeg sa at det var null problem for meg og dra som regel, og at det var det beste for alle om han skulle ha fest.
Han er en enslig mann i 30 årene, hva kan man forvente av forståelse for småbarn.

Gammel 23-01-10, 23:18   #13
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde flytta, eventuelt ihvertfall satt som krav at han heretter ga beskjed så dere har mulighet å dra bort når han skal ha fest. Sånn skal ikke en utleier være, å 3 fest siden romjula er MYE.

Lykke til

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 23:53   #14
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

takk smurfine. Jeg er heftig inne på å flytte.

Fornøyd med gardinene foresten?

Gammel 24-01-10, 00:13   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde flyttet. Det der er jo ikke holdbart, og det er jo lite du kan gjøre med situasjonen, og han bryr seg jo tydeligvis ikke om å si fra heller.

Jeg kjenner nå at jeg er veldig glad vi hadde tanker på alle slike ting da vi bygde her. Vi er riktignok utleiere, men vi tok hensyn til mange faktorer da vi tegnet huset her, også festfaktoren, fra begge hold.
Vi sørget for å få inngangene på hver sin side av huset, og inngangen i sokkelen i utgangspunktet på den siden med kun et av våre soverom. Vi fikk også lagt betong mellom sokkel og hovedetg, og i det hele tatt. Det føles godt å vie at begge parter kan ta en fest, uten å måtte tenke på at den andre parten blir holdt våken.

Håper du finner en god løsning her.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:16   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde flyttet, da en slik bosituasjon ville vært uholdbar for meg med barn.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:18   #17
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Takk carrera, ja, da vi flyttet hit mente han det var godt lydissolert.
yeh right..
Jeg kjenner litt på lysten min. og den har ikke lyst å flytte. Men ellers skriker resten.
det er ikke bare bråket.

Jeg og mannen er i tenkeboksen.

Gammel 24-01-10, 00:27   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye har man man skulle sagt, som leietaker, egentlig? kan man kreve, eller må man bare finne seg i alt husverten finner for godt?

Vi har jo aldri fester her, og har ikke opplevd at leieboere har hatt det heller. tror vi har vært heldige.

Det finnes jo regler for når det skal være stille og slikt, men gjelder dette for private boliger også?

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:43   #19
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Standard

Jeg aner ikke. men jeg føler meg så slem som har klaget på alt mulig her, fra snekkerbråk til fest.
Men man burde i det miste si i fra om fest. virkelig. Jeg har ringt politiet på naboens fjortiss fest. de bråkte så de hørtes på andre siden av hovedveien.
Jeg ville følt meg utrolig dum om jeg krevde at han ev avsluttet en fest fordi folk trampet.
Han prøver jo å holde det rolig, vet jeg.
ååhh. jeg tror det blir en stund til neste fest. men er så mye annet her jeg vil bort fra.
Det er foreks sviiin kaldt på gulvene.

Gammel 24-01-10, 00:51   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Du skal komme hit, du, snuppa.
Det er her du skal bo. Har du ikke skjønt det?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.