|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gode oppvaskmaskiner?Vi trenger ny oppvaskmaskin. Kjøkkenet er ikke akkurat nytt, og vil kanskje bli byttet om noen år. Vi får heller ikke tak i plater, så det må være en maskin som ikke er innebygd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Ville sjekket støynivået. Det varierer veldig, og det kan være greit å kunne oppholde seg i rommet selv om maskinen går
![]() |
#3 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Jeg ville ikke gått for en Ariston maskin (dårlig erfaring).
![]() |
#4 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Jeg har har en Whirlpool maskin som har fungert flott i 2 år. Ikke stoppet en eneste gang. Har hatt Ariston også, men den var det alltid noe feil med. Aldri mer Ariston for min del.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?
Vi har også Asko og er forsåvidt veldig godt fornøyde. Vi hører ikke at den går og for oss med åpen løsning er det viktig. Men vi har mye kalk i vannet (egen brønn fra borehull) og det er ikke saltkammer på vår Askomodell. Dermed må vi bruke sitronsyre for å unngå at det blir kalkskjolder på oppvasken. Det funker, men det hadde vært lettere om maskinen hadde hatt saltkammer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Asko ja. Den scorer vel høyere enn Miele også. Jeg kikket på Asko da jeg skulle kjøpe ny og ble på det varmeste anbefalt Asko. Men hadde ikke råd akkurat da. Men den var svært solid, ikke så mye plastikk som de andre. Og den var meget stillegående også. Neste gang jeg må ha ny, så håper jeg at jeg kan invistere i Asko.
![]() |
#11 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Vi kjøpte en Bosch i fjor; jeg tror det er denne, og vi er superfornøyde. Med den forrige maskinen (Whirlpool? sa dessuten takk for seg etter 5,5 år) måtte vi nesten rømme huset pga. støy, denne hører man ikke at er i bruk.
![]() |
#12 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Vi har en AEG på 11 året og er fremdeles like fornøyd!
![]() |
#13 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Jeg kom plutselig til å tenke på at vi nå (dessverre) får åpen kjøkkenløsning, og at det dermed er viktig å tenke på støynivå. Takk for alle innspill! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Vi har en 6 år gammel Asko, som fungerer helt supert! Har måttet skifte aqua-stoppen to ganger, men det var rask service og den fungerer som en klokke.
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?
Vi har åpen løsning, og Asko.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Vi har Asko, og er superfornøyde. Vi har åpen løsning, men maskinen forstyrrer ikke selv om den er i gang. |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?De fleste er vel grei SÅ LENGE MAN SKYLLER AV FØØØRST!!!!!! Er litt følsom fortia oppvaskmaskinen er døøøød pga ommsorgsvikt:hulk:
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Gode oppvaskmaskiner?Har bare skumlest innleggene foran, ta svaret ut fra det. Ved renoveringen vurderte vi selv ASKO, men droppet den pga kalk i vannet, akkurat som Lhi-My. Ellers: IKKE fokuser så mye på merke, omtrent alle leverandører i dag (MIELE og ASKO er de to unntakene jeg i farten kommer på når det gjelder oppvaskmaskiner) produserer ikke ved egne anlegg lengre. De leier produksjonskapasitet, og de har BÅDE gode OG dårlige modeller (men noen har flere dårlige enn andre, et typisk billigmerke som Ariston f eks) Det betyr at en maskin fra f eks AEG og en fra Zanuzzi godt kan være fullstendig identiske, bortsett fra knapper og ytre plater!Fokuser heller på produksjonsland. Når det gjelder oppvaskmaskiner er Tyskland best, deretter Sverige, så Danmark. Italia er mindre bra jevnt over, men KAN være OK, kvaliteten her er veldig svingende. Øst-Europa er helst dårlige, og Storbritannia går vi forbi i største stillhet.... Ellers er jo støy et moment ved åpen kjøkken, det har ikke vi, så dette problemet skal jeg ikke reflektere mer rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|