|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() RomaTips til What to see, where to eat osv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: RomaAhhh, du trenger nesten ingen tips, det er bare å gå og gå og gå rundt med bykart, du støter på severdigheten over alt! Jeg og mannen var på første alene-helgetur dit etter yngste barnet, og vi storkoste oss. Vi så de vanlige som Spansketrappen, Fontana di Trevi, Vatikanmuseumet, Colloseum, gamlebyen Trastevere, Villa Borghese osv osv.
![]() |
#3 |
![]() Sv: RomaTusen takk, ante meg at man bare kan rusle og nyte |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: RomaDet er helt sant, jeg trodde det nesten ikke selv, men det dukker faktisk opp en ny severdighet på hvert eneste gatehjørne. Roma er deilig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: RomaOm du er litt anglofil og liker litt sånn imperie-type-turisme og har lyst å late som at du er Shelley og den gjengen der så vil jeg anbefale Babington's rett til venstre for spansketrappen, der har de fantastisk afternoon tea og er et skikkelig gammeldags engelsk tea room.
![]() |
#6 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Romaslenger meg på den å rusle og nyte..
![]() |
#7 |
Tankefull
|
![]() Sv: RomaNår det gjelder spiseplasser så styr unna de som ligger rett ved serverdigheter og har masse turister. Leit litt i bakgater og finn de som er fulle av Italienere!
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: RomaNå skal vel kanskje ikke du på shoppingtur, men alle ekslusive merkebutikker ligger rundt bunnen av Spanske trappen. Sist redigert av Pelen : 25-01-10 kl 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: RomaÅh...
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: RomaVi skal til Roma i sommer, gleder meg! Jeg har vært der før, og mener å huske at gå rundt og oppdage-strategien fungerte veldig fint. Utsikten fra toppen av Peterskirken var fantastisk, ja! Også fint å tusle innom noen av parkene hvis en trenger litt trafikkpause, der er det litt roligere. Ah, synd det er mange måneder til vi drar - da blir det til gjengjeld tre uker i Italia - Roma, Amalfikysten, Napoli... Hurra! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|