Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakao i skolesekken

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-10, 20:19   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kakao i skolesekken

Når det er snø her i byen pleier vi å la T. ha med seg kakao på skolen. Nå har det vært snø her siden 20. desember, og jeg lurer på om det er så heldig med all denne kakaoen ... Dessuten er det sånn Freia-juks som man bare blander med kokende vann, for noen orker ikke stå over melkegryta tidlig om morgenen.

Får ders barn med kakao (eller juksekakao) på skolen hver dag?

Gammel 25-01-10, 20:21   #2
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kakao i skolesekken

Her får de det når det er turdager. Guttene en dag i uka og storesøster en gang i blant. Ellers sånn nu og da til kveldsmat, men det går mer i perioder.

Gammel 25-01-10, 20:22   #3
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Her får hun og bare ved turdag, lillesøster en dag i uka og storesøster en gang iblant.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:23   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, er du gal??! Vi bor jo ikke akkurat i syden heller?
Nei, kun på turdag en gang i måneden.

Barehagegutten har aldri med seg. Barnehagen stiller med drikke selv.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:23   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kakao i sekken på plussdagene som skal tilbringes ute ved bålplassen og i kaldt vær. Nesten hver uke, mao. Men jeg er litt skeptisk egentig, for hun ender ofte med å drikke bare kakao og "glemme" matpakka.. Det er ikke bra.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:26   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg hadde ikke sendt med kakao hver eneste dag, og jeg tror jeg aldri hadde valgt den juksekakaoen. Er ikke den bare sukkerog tilsetningstoffer?

Siden verken glitterbarnet eller jeg er fan av melk så lager jeg av og til kakao på vaniljesoyamelk, den med litt sukker i. Da varmer jeg den bare opp med passe mengde kakaopulver i. Glitterbarnet har med seg kakao kanskje en eller to ganger hver vinter.

Nå hørtes jeg skikkelig frø & nøtter ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:29   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Kakao hver dag??? Eh, nei. Ville ikke gitt sjokolademelk hver dag om sommeren heller.

Her får de som regel med kakao når de skal på tur på vinterstid.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:30   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er ikke den bare sukkerog tilsetningstoffer?

Jo, jeg tror det. Men det er så enkelt liksom.
Han spiser alltid opp matpakken sin og drikker 3 dl vann i tillegg, så jeg tenker liksom at han får i seg det han trenger sånn utenom. Men ja, jeg kjenner at jeg syns det blir litt mye her. Greia er jo at i denne byen er det jo aldri snø mer enn 4-5 dager i strekk og det kan man jo tåle, men nå er det visst slutt på de tidene. Vi får innføre kakao kun på turdagene (en dag i uka) nå tenker jeg.

Gammel 25-01-10, 20:30   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Kun på turdager her også

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:38   #10
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Bare på turdager, og da lages ordentlig kakao.

Gammel 25-01-10, 20:39   #11
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Kakao i skolesekken

Kun på turdager her.

Her er det snø hele vinteren stort sett, det blir mye hulltenner det.

Jeg koker forresten kakao, det går så fort så.
Økologisk

Gammel 25-01-10, 20:41   #12
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Re: Kakao i skolesekken

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Jeg koker forresten kakao.

Ja, altså, det gjør ikke jeg, for den koker seg selv i kakaomaskinen fra kenwood. Dytt oppi alt som er godt, så lager den seg selv og sier fra når den er ferdig. Hadde ikke hatt verken tid eller tålmodighet til å stå over gryta, så jeg elsker den lille maskinen min.

Gammel 25-01-10, 20:42   #13
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Sv: Re: Kakao i skolesekken

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Ja, altså, det gjør ikke jeg, for den koker seg selv i kakaomaskinen fra kenwood. Dytt oppi alt som er godt, så lager den seg selv og sier fra når den er ferdig. Hadde ikke hatt verken tid eller tålmodighet til å stå over gryta, så jeg elsker den lille maskinen min.

Det høres ut som noe for meg!

Gammel 25-01-10, 20:42   #14
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Turdager her også. Altså engang i uken fra oktober til mars. Lages av 70 % sjokolade, melk og litt sukker. Minsten på 2 år får ikke enda.

Gammel 25-01-10, 20:42   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kakaomaskin? :enlighten me:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:42   #16
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sender bare med varm drikke (kakao eller solbærtoddy) på turdager.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:43   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare på ski/turdager. Og da står jeg opp tidligere for å lage årntli kakaaaaaao.

Gammel 25-01-10, 20:44   #18
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Kakao i skolesekken

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Hva, finnes det også...

Jeg koker mens barna spiser frokost, da må jeg uansett stå på kjøkkenet.

Gammel 25-01-10, 20:45   #19
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Kakao hver dag er ikke vanlig. Ingen av elevene mine har det (annet enn på turdager, og nå i snøsesongen går vi på skitur en gang i uka)
Tror jeg ville begrenset det til turdager. Det blir mye sukker. En ting er at det ikke er sunt, men mange unger blir hypre av det i tillegg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 20:46   #20
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Kakao i skolesekken

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Hva, finnes det også...

Jeg koker mens barna spiser frokost, da må jeg uansett stå på kjøkkenet.

Ehm. T. spiser yoghurt foran tv mens jeg steller meg ... :innrømmer mer enn planlagt her:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.