|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?Noen som er like Twilighthekta som meg, som kan anbefale noen bøker som er like spennende? Er snart ferdig med siste boka og må ha noe nytt å begynne på Sist redigert av M&S : 28-01-10 kl 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?Det lurer jeg også på, jeg har aldri og tror aldri jeg kommer til å få samme feelingen av noen andre bøker noensinne, som det jeg fikk av Twilight. Jeg leser stort sett bare på senga, men med Twilight ble det altoppslukende, jeg måtte lese overalt, hadde med meg boka ut, leste på do, ja overalt. Har aldri hatt det sånn med andre bøker, og jeg har lest MYE.
![]() |
#3 |
tittel -en, titler
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?De bøkene som har fenget meg mest er:
![]() |
#5 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?Tiåringen her leser Twilight, timesvis om gangen, med Jane Austen som sidelitteratur.
![]() |
#6 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?Du må i hvert fall lese the Host av samme forfatter.
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?Jeg sliter litt med det samme. Klarer rett og slett ikke å finne ei bok nå som fenger meg like mye. Sliter faktisk litt med å lese i det store og hele, og det er ganske kjipt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?Jeg leste alle bøkene av Charlaine Harris om Sookie Stackhouse i høst, de fenger! Kalles vel Southern Vampire serien.
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?Så True Blood-bøkene er gode? Ble jo veldig fascinert av tv-serien, så tenker på å hive meg på bøkene, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?Shiver er ikke så verst, litt samme type bok, bare med varulver i stedet.
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?Jeg klarte også å jafse i meg TrueBlood-bøkene ganske raskt. Jeg synes jo egentlig ingen av dem er ordentlig gode, men de er ganske ... addictive.
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?Jeg har for øvrig startet på nytt med Discworld-bøkene av Terry Pratchett. Litt sånn Hitchiker's Guide to the Galaxy møter Dark Materials-trilogien.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 30-01-10 kl 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?Jeg synes denne (lette) fantasy-serien fenger : |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?
Siden Twilight var utgangspunktet er SVM en grei fortsettelse. Ikke gode bøker egentlig (paradoksalt) men avhengighetsdannende, morsomme, her kan du både le med og ikke minsta AV. Sist redigert av Ingalill. : 31-01-10 kl 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?Fantasy/Adventureserier: David Eddings, med The Belgariad (5), The Mallorean (5), The Elenium (3) og The Tamuli (3).
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?Åhh. og The black magician-trilogien av Trudi Canavan. Omtrent samme stemningen i den serien. (the magicians guild, the novice og the high lord). |
![]() |
![]() |
|
|