Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 11:38   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?

Noen som er like Twilighthekta som meg, som kan anbefale noen bøker som er like spennende? Er snart ferdig med siste boka og må ha noe nytt å begynne på

Sist redigert av M&S : 28-01-10 kl 12:37.
M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:45   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twiligt?

Det lurer jeg også på, jeg har aldri og tror aldri jeg kommer til å få samme feelingen av noen andre bøker noensinne, som det jeg fikk av Twilight. Jeg leser stort sett bare på senga, men med Twilight ble det altoppslukende, jeg måtte lese overalt, hadde med meg boka ut, leste på do, ja overalt. Har aldri hatt det sånn med andre bøker, og jeg har lest MYE.

Gammel 28-01-10, 12:27   #3
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

De bøkene som har fenget meg mest er:
Stieg Larsson trilogien
Ringenes Herre
Harry Potter
Eragon
Phillip Pullmann, den mørke materien(trillogi)
Den grønne mil

Mange flere også men det er disse som kommer først i tankene

Gammel 28-01-10, 12:28   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøv Jane Austen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 12:39   #5
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Tiåringen her leser Twilight, timesvis om gangen, med Jane Austen som sidelitteratur.

Gammel 28-01-10, 12:42   #6
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du må i hvert fall lese the Host av samme forfatter.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 14:11   #7
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Jeg sliter litt med det samme. Klarer rett og slett ikke å finne ei bok nå som fenger meg like mye. Sliter faktisk litt med å lese i det store og hele, og det er ganske kjipt ...

Suger til meg tips fra dere.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 14:15   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Du må i hvert fall lese the Host av samme forfatter.

Jepp, den er et must, jeg likte den kjempegodt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 14:18   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste alle bøkene av Charlaine Harris om Sookie Stackhouse i høst, de fenger! Kalles vel Southern Vampire serien.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 14:47   #10
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Så True Blood-bøkene er gode? Ble jo veldig fascinert av tv-serien, så tenker på å hive meg på bøkene, ja.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:48   #11
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det noen bøker som fenger like mye som Twilight?

Shiver er ikke så verst, litt samme type bok, bare med varulver i stedet.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:51   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte også å jafse i meg TrueBlood-bøkene ganske raskt. Jeg synes jo egentlig ingen av dem er ordentlig gode, men de er ganske ... addictive.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:51   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry Potter?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:52   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig startet på nytt med Discworld-bøkene av Terry Pratchett. Litt sånn Hitchiker's Guide to the Galaxy møter Dark Materials-trilogien.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 30-01-10 kl 20:08.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 20:52   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne (lette) fantasy-serien fenger :

Anne Bishop : The Black Jewels Trilogy: Daughter of the Blood / Heir to the Shadows / Queen of the Darkness

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:28   #16
Ingalill.
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2010
Ingalill. har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg leste alle bøkene av Charlaine Harris om Sookie Stackhouse i høst, de fenger! Kalles vel Southern Vampire serien.

Siden Twilight var utgangspunktet er SVM en grei fortsettelse. Ikke gode bøker egentlig (paradoksalt) men avhengighetsdannende, morsomme, her kan du både le med og ikke minsta AV.

En serie som har blitt anbefalt meg ofte - som jeg ikke har lest ennå - er Black Dagger Brotherhood serien - skal visstnok være det aller beste i genren og ha de aller værste men uimotståelig badboy vamp-ene. Gleder meg til å lese denne.

Ennå et tips inn i vampyr/varulv verden er Kelley Armstrong og Otherworld serien - har kun lest de 2 første - men likte de godt.
--------
- utenfor det overnaturlige har du jo alltids Knausgård og Min Kamp :-)

Sist redigert av Ingalill. : 31-01-10 kl 13:04.
Ingalill. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:48   #17
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Fantasy/Adventureserier: David Eddings, med The Belgariad (5), The Mallorean (5), The Elenium (3) og The Tamuli (3).

Den aller første boka i The Belgariad virker litt døll og naivistisk, men så tar det av og blir riktig så lesverdig.

Gammel 30-01-10, 22:34   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Åhh. og The black magician-trilogien av Trudi Canavan. Omtrent samme stemningen i den serien. (the magicians guild, the novice og the high lord).

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.