Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor mye tid bør vi beregne?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 23:29   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor mye tid bør vi beregne?

Jeg synes det er så vanskelig å beregne hvor mye tid vi bør ha når vi skal videre fra Gardemoen med charterfly. I fjor tok vi tidligflyet, og ventet en veldig lang dag på Gardemoen. Hvor ofte går det galt med fly, slik at de bli kansellert? Har hatt det i tankene når jeg har bestilt. Da har man mulighet til å ta et annet fly, og likevel rekke turen.Jeg hadde først tenkt å gjøre som i fjor. Men så er det et fly seinere, som vil gi oss 3,5 timer på flyplassen. Er det stor gambling i å ta dette?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:36   #2
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bør vi beregne?

3,5 timer hadde jeg tatt uten tvil. Det skal mye til at det blir så forsinket så at dere ikke rekker tross snø og annet kaos. Selvsagt kan ting skje som at flyet blir kansellert på grunn av noe feil, men det skjer heller sjelden.

Hvilket flyselskap er det?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:37   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3,5 time må da være rikelig? Vi har 1 t og 45 min når vi skal bytte USA-fly.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:40   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

3,5 time må da være rikelig? Vi har 1 t og 45 min når vi skal bytte USA-fly.

Men det er litt annerledes 007 for da har dere booket reisen hele veien, gjetter jeg og da er det flyselskapet som er ansvarlig for å få dere videre med neste fly. Rekker man ikke charter så gjelder nok andre regler.

Vi flyr for øvrig noen ganger til USA med Lufthansa via Düsseldorf og da har vi ca 45 minutter på oss. Det har gått bra alle ganger foruten en, men da ble vi sendt med et annet flyselskap (Air Berlin) senere på dagen.

Gammel 28-01-10, 23:52   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men det er litt annerledes 007 for da har dere booket reisen hele veien, gjetter jeg og da er det flyselskapet som er ansvarlig for å få dere videre med neste fly. Rekker man ikke charter så gjelder nok andre regler.

Vi flyr for øvrig noen ganger til USA med Lufthansa via Düsseldorf og da har vi ca 45 minutter på oss. Det har gått bra alle ganger foruten en, men da ble vi sendt med et annet flyselskap (Air Berlin) senere på dagen.

Betyggende å lese, Pelen. Jeg har lurt på om vi har nok tid.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:57   #6
Frost

Frost sin avatar

Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er i august, så snø og dårlig vær problematikk er det neppe. Vi vurderer Norwegian, men SAS har også et litt seinere fly, og da blir det 5 timer å vente.
Tidligflyet gir 8 timer venting.

Gammel 29-01-10, 00:06   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

3,5 time burde være mer enn nok, Frost.

Gammel 29-01-10, 00:09   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

3,5 holder sikkert, men jeg hadde nok tatt den som gav 5 timer. Jeg avbestilte nettopp en tur og forandret hjemreise til dagen før og uIkkerhet i fyr om jeg rakk nattevakt på jobb. Jeg hadde 3,5 t margin. Jeg har flydd mye i perioder og aldri opplevd forsinkelser utover 45 min men lell stresser jeg.

Gammel 29-01-10, 00:11   #9
Frost

Frost sin avatar

Standard

Tusen takk for svarene.

Gammel 29-01-10, 00:11   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, er det stressende med de 3,5 timene så er det jo greit å ta det som går 5 timer før. Meg hadde det ikke stresset så derfor hadde jeg tatt det. Men nå er jeg veldig rolig av meg når det gjelder slike ting.

Gammel 29-01-10, 00:15   #11
Frost

Frost sin avatar

Standard

Skal diskutere det med mine medreisende. Er livredd for å miste charterflyet, og samtidig hadde det vært fint å slippe den lange dagen på flyplassen.

Gammel 31-01-10, 14:42   #12
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Hvor ofte går det galt med fly, slik at de bli kansellert? Har hatt det i tankene når jeg har bestilt. Da har man mulighet til å ta et annet fly, og likevel rekke turen.Jeg hadde først tenkt å gjøre som i fjor. Men så er det et fly seinere, som vil gi oss 3,5 timer på flyplassen. Er det stor gambling i å ta dette?

Hvor ofte det inntreffer hendelser som evt. forsinker avreisen går virkelig ikke an å forutse. I utgangspunktet skal det holde med litt over 1 times transitt-tid for videreforbindelser, men alt avhenger selvfølgelig av reiseperiode, vær osv.
Gjør oppmerksom på at SAS er Europas punktligste flyselskap... dersom du ønsker å minimere muligheten for at det blir forsinkelser

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.