Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser du de første skivene av hvitosten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser du de første skivene på hvit/gul-osten
Ja, jeg spiser alt! 60 39,22%
Nei, jeg skjærer bort det som minner om hard hud under hæler! 90 58,82%
Jeg spiser ikke hvit/gul-ost 0 0%
Dustepoll 3 1,96%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 23:11   #1
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Spiser du de første skivene av hvitosten?

Ja det lurer jeg på i kveld.

Jeg skjerer bestandig vekk de to første skivene og kaster dem i søppla.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:12   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser du de første skivene av hvitosten?

Jeg kaster dem også. Trodde jeg var den eneste!

Gammel 29-01-10, 23:13   #3
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De kastes her også.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:13   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tar de av og gir de til hundene.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:13   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke hvitost selv, men kaster om jeg lager til ungene.
Jeg kaster også de første brunostskivene.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:13   #6
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser dem ikke, nei.

Gammel 29-01-10, 23:14   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Niks.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:14   #8
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

På jobb syns de at jeg er fisefin og matsær. Men her har jeg jo en masse soulmates!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:15   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor i all verden?

Ja, jeg spiser dem. Gjerne mauler jeg dem. Ehh, er maule et ord, eller bare min dialekt? *Sjekke* Ok, ja, jeg mauler dem gjerne altså. (Bare fordi jeg har lyst på ost...) Alternativt spiser jeg dem på skiva, eller hva jeg nå enn skal med osten. Hvorfor i all verden kaste dem?

Men nå så jeg spørreundersøkelsen. Ehh, hard hud? Når jeg åpner en pakke ost er den myk. Og ettersom jeg stapper den inn i en pose etterpå, er den myk neste gang også. Hard blir den ikke. Ikke med mindre det ligger igjen ei tynn flis av en ost som mygler mens vi spiser de tre neste (Ja, her i huset spises det mye ost, så vi kjøper ny nesten hver uke. Sånn kilosost ja. I alle fall annenhver uke.

Gammel 29-01-10, 23:16   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster dem. Men skjærer dem ikke av om jeg bare skal rive ost til å ha på pizza ol. som skal i ovnen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:17   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

spiser hele osten jeg!

Gammel 29-01-10, 23:17   #12
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Spiser de ja, hvorfor ikke? De er jo ikke harde? Om osten har stått lenge uten pose/ostelokk og fått skorpe, så skjærer jeg det bort. Men helt fersk og ny ost rett ut fra plastikken spiser jeg, helt klart.

Gammel 29-01-10, 23:17   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De første skivene kastes.
Jeg har jobbet sammen med en dame som har forsket på ... øh... et eller annet med den plasten og den osten og eh... Vel jeg spiser ikke de øverste laget på osten. Jeg husker ikke hva forskningsresultatet var, eller hva hun forsket på, men det var etter noe hun fortalte at jeg fant ut at det var en god grunn til å fortsette å ta av det øverste laget på osten.

Gammel 29-01-10, 23:18   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør.
Ikke mannen.
Han skjærer av de to først skivene og gir dm til hundene.
Hvilket har ført til at de kommer løpende bare de hører knitring av ostepakning.

Gammel 29-01-10, 23:20   #15
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

så fikk jeg selvsagt lyst på ost... så nå gumler jeg ost

Gammel 29-01-10, 23:22   #16
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, selvsagt. Hvorfor skulle jeg ikke det? Det smaker jo ost!

Gammel 29-01-10, 23:24   #17
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, selvsagt. Hvorfor skulle jeg ikke det? Det smaker jo ost!

Det smaker nok ost fordi... det er ost...

Gammel 29-01-10, 23:28   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Nei, selvsagt ikke.
Plastbesudlet ost er ikke godt og kan umulig være bra

Gammel 29-01-10, 23:28   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Dustepoll
Jeg spiser de første skivene, men ikke hvis de er som hard hud under hælen, nei! Men hvilken ost er sånn, når den er ny?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 23:29   #20
Loppa
Nybegynner

Loppa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Loppa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg spiser dem selvfølgelig, er da hvitost det også. Samme som at skorpa på brødet er brød det også!

Loppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.