Er dere gode på å lyge og å være falske?
Bruker dere å lyge og være falske? I hverdagen, til vanlig? Jeg er rimelig elendig på det. Et eller annet med oppveksten min, eller noe i meg, har gjort at jeg har sperrer for å lyge og å være falsk. Jeg har vanskelig for å si noe annet enn det jeg faktisk mener, så fremt det ikke er for å være snill med noen. Da kalles det jo en hvit løgn, og det er greit i mitt hode.
Jeg har lest at det er vanlig å lyge veldig mange ganger pr dag. Og jeg ser at det er lettere å gli pent gjennom livet for de som er flinke til å jatte og spille med andre. Det er ikke ekte av de, men det er fornuftige valg de tar ved å gjøre det. Men jeg, klarer det altså ikke. Nå når jeg har blitt mer bevist det og ringvirkningene falskheten har, så ønsker jeg å klare det. Jeg har det slik at det stritter rett å slett i meg, om jeg skal prøve å være noe annet enn ekte. Men jeg ønsker altså at jeg skal få kontrollere det, slik at jeg mestrer å være falsk og lyge jeg også.
Hvordan er det med dere? Er det mye lyging og falskhet i hverdagen på dere? Og har dere noen tips for hvordan jeg kan klare å få forandret dette grunnleggende i meg?
|