Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Stikker eller skraper du smøret?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Stikker eller skraper du smøret?
Jeg stikker smøret på morderisk vis. 14 10,77%
Hos meg er smøret skrapet glatt som et svaberg. 99 76,15%
Bruker ikke smør. 9 6,92%
Dustepoll - get a life. :himler: 8 6,15%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 10:58   #1
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Stikker eller skraper du smøret?

Dette lurte jeg på i dag morges, da jeg smurte brødskiver til Amibarna.
Selv er jeg en ihuga skraper og blir nærmest utilpass når noen har stukket kniven dypt i smøret.

Tilsvarer dette også som tegn på galskap, på linje med overdrevet hang til symmetri?

Poll kommer.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:01   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stikker eller skraper du smøret?

Jeg skraper. Og ungene stikker ofte. Dermed ser ikke smøret så veldig delikat ut.

Men det er verste er egentlig smør med brødsmuler, eller syltetøy, osv, fordi de ikke har tørket av kniven godt nok før de tar den oppi smøret. Sånn smør spiser ikke jeg.

Men jeg bruker sjelden smør på skiva egentlig.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:02   #3
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Men det er verste er egentlig smør med brødsmuler, eller syltetøy, osv, fordi de ikke har tørket av kniven godt nok før de tar den oppi smøret.

Oh, ja. Det er skikkelig guffent.

Gammel 30-01-10, 11:04   #4
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller dem som legger tilbake overflødig smør fra kniven, skraper det av på kanten. :Pjuk:

Gammel 30-01-10, 11:04   #5
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Skraper, helt klart. Jeg ville ikke satt pris på om noen stakk smøret mitt. Kan fint stikke kniven i smøret for at kniven skal sitte der, men skraper av smøret som skal på skiva. Noe annet ville bare bli masse uorden. På samme måte som at jeg alltid sørger for at osten har en jevn overflate. Her er ikke madammen like fokusert som meg, så jeg må alltid bruke ostehøvelen litt for å jevne ut overflaten av osten etter at hun og barna har brukt den. Heldigvis er det jeg som spiser mest ost, så i kjøleskapet står det bare oster med jevne, fine overflater.

Det slår meg at jeg har preferanser for mange slike ting i huset, selv om jeg er en ihuga rotekopp. Mulig jeg burde ta en psykoanalyse?

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:05   #6
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Eller dem som legger tilbake overflødig smør fra kniven, skraper det av på kanten. :Pjuk:

Sånt er det forbud mot i vårt hus...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:07   #7
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Skraper

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:11   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skraper.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:13   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skraper, men har et svært avslappet forhold til smørsmøring, kjenner jeg.

Gammel 30-01-10, 11:14   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke smør, men når det gjelder leverpostei så stikker jeg. Jeg lager ikke groper, da. Jeg stikker helt gjennom til bunns. Gropelaging er bannlyst.

Gammel 30-01-10, 11:15   #11
Millie
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2009
Millie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skraper.

Millie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:20   #12
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg spiser ikke smør, men når det gjelder leverpostei så stikker jeg. Jeg lager ikke groper, da. Jeg stikker helt gjennom til bunns. Gropelaging er bannlyst.

Ja, dette er akseptabel stikking. Groper er så absolutt bannlyst.

Gammel 30-01-10, 11:33   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg skraper og jeg blir gaaal når noen har hakket og stukket i smøret..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:34   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

ja..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:53   #15
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke alene!

Jeg skraper smøret og har lært mann og barn å gjøre det samme.
Jeg blir ertet litt av familie og venner, de synes jeg er ekstrem!

Smøret skal være glatt, uten smuler og påleggsrester. Leverposteien skal skjæres til bunnen, ikke hakkes i. Osten må skjæres pent.
Jeg liker også at ting er symmetriske, men jeg er egentlig en rotekopp...

En gang i høst var ungene hos mamma og pappa ei helg, et par søskenbarn var også der. Da de spiste frokost om morgenen kom det oppriktig sjokkert fra minstemann: Hva HAR dere gjort med smøret?!
Pappa syntes dette var veldig festlig da han fortalte det...

Gammel 30-01-10, 12:09   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. :legger skumle planer:

Jeg skraper. Til vanlig. Kanskje jeg skal endre vane?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:09   #17
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg skraper smøre, og legger tilbake overflødig smør nedi smørboksen og ikke langs kanten

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:11   #18
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker ikke smør, men unga får på skiven når de ønsker det. Å da husker jeg rett og slett ikke hva jeg gjør, har ikke noe fast måte å gjøre det på heller tror jeg

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:12   #19
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fnis. :legger skumle planer:

Jeg skraper. Til vanlig. Kanskje jeg skal endre vane?

Gammel 30-01-10, 12:33   #20
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Skraper for å smøre på skiver,
stikker når jeg steker pannekaker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.