Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er kjøttet ødelagt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 06:45   #1
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er kjøttet ødelagt?

Vi får middagsgjester idag, og skal servere hjortegryte.
Kjøttet tar veldig lang tid å tine og jeg tok det opp litt for sent i går, så jeg la det på kjøkkenbenken rundt 21-21.30, planen var å legge det i kjøleskapet da vi la oss, men i trøttheten glemte vi det helt. Jeg våknet litt over 5 og spratt opp å la det i kjøleskapet.
Ville dere ha brukt kjøttet? Da jeg tok det opp var det så frossent at jeg kunne ha slått en mann i svime med det.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 07:16   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er kjøttet ødelagt?

Kjøttet var sikkert ikke tint når du satte det i kjøleskapet engang. Det er mulig du har kuttet ned holdbarheten i tint tilstand, men det er ingen fare med å bruke det i dag. Det hadde sansynligvis ikke vært det om det lå å på benken til i ettermiddag heller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 08:31   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn tiner jeg alt kjøtt. Ikke har jeg tatt livet av noen enda heller

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 08:36   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Sånn tiner jeg alt kjøtt. Ikke har jeg tatt livet av noen enda heller

Jeg gjør ikke alltid det, men veldig ofte. Jeg glemmer stort sett å ta ut kjøtt tidsnok fra dypfryseren, og lar det ligge godt innpakket på benken over natta. Bruker det jo dagen etter, koker eller steker det.

Gammel 31-01-10, 10:35   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sånn tiner jeg omtrent alltid kjøtt. Jeg har prøvd å tine i kjøleskapet over et par døgn, men da ligger det fortsatt is på pakningen så det har jeg gitt opp.

Gammel 31-01-10, 08:34   #6
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk jenter Dumt å kaste 850 g hjortekjøtt..

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.