|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Mannen og jeg fyrer veldig ulikt.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Vi fyrer opp til det brenner godt og legger så inn en og en kubbe for å holde det ved like.
![]() |
#3 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Vi har varmepumpe så ved fyres mest med for at jeg skal slippe å høre varmepumpa.. Men når det er ekstra kaldt, så tar jeg det som deg. Jeg ønsker det fort varmt, så vedlikeholder jeg!
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Vi bor i greit isolert hus så vi fyrer bare får å få opp varmen og for å kunne ha det behagelig inne.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Eg sprengfyrer aldri, for eg er redd for pipebrann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er her
|
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Er det kaldt og jeg vil ha opp varmen så sprengfyrer jeg for så å vedlikeholde, er det mest for kosens skyld så tar jeg en og en kubbe.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Både mannen og jeg fyrer heftig for å få opp varmen, for så å holde det ved like..
![]() |
#8 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Det problemet har vi og Siwa
![]() |
#9 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Her mener mannen at det er varmt nok ved ca 21-22 grader, men jeg gjerne vil ha 24-25 grader
![]() |
#10 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Hmmm, vi er nok ganskelike Siwa. Pledd bruker jeg hele året.
![]() |
#11 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Vi lukker døra ut til gangen, fyrer opp og legger deretter inn for å vedlikeholde. Når det er varmt nok i stua åpner vi døra til gangen slik at varmen går opp i øveretasjen også, og fortsetter å fyre til det er varmt nok i hele huset.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Vi fyrer ganske heftig til det har begynt å bli varmt, så legger vi på en og en kubbe. Det blir fort varmt her, og vi har liten ovn som varmer som et uvær. Sist redigert av Left : 01-02-10 kl 14:35. |
![]() |
![]() |
#13 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Jeg elsker å skape et riktig inferno inne i ovnen. God trekk og nok av tørr ved, så kan jeg kose meg med å stirre inn i ovnen til det brenner på kinnene.
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Sprengfyring er vel ikke særlig bra, er det vel?
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Jeg bruker alltid god trekk altså, i hvert fall til det har blitt varmt. Skrur igjen trekken litt når jeg bare skal la det lunke, med en og en kubbe. |
![]() |
![]() |
#18 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Jeg fyrer som deg. Sprengfyrer til det er god temperatur og med mye trekk. Så skrur jeg ned trekken og legger inn en og en kubbe. Husker at min eksmann fyrte som din mann.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?Vi fyrer begge som mannen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Dere med peis eller annen vedfyring, hvordan fyrer dere?I dag fyra jeg opp skikkelig så jeg fikk varmen, og så har jeg lagt inn en pinne nå og da og har holdt liv i peisen i hele dag uten at det var en vegg av varme som møtte mannen i døra.
![]() |
|
|