|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
VeloppDragen
|
![]() Barnesikring på komfyrenHvor lenge må man ha på barnesikring på komfyren?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenVi har aldri hatt, men hadde vi hatt så regner jeg med at den hadde blitt tatt bort for lenge siden med tanke på alderen på Bonus.
![]() |
#5 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenVi hadde det til eldstemann, men ikke til yngstemann. Han er nå 4, og det er vel omtrent et halvtår siden han skrudde på bryterne og svei undersiden av vaffeljernet, som stod på toppen...
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenVi burde strengt tatt hatt til minsten. Han er den første av ungene som elsker knappene på komfyren. Han skrur på platene flere ganger om dagen, men kjenner jeg oss rett blir det ikke noe av det.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenVi har heller aldri hatt det, men vi har keramisk topp med knappene på selve toppen, så han når dem ikke, i tillegg til at vi har barnesikringsknapp (en nøkkel) der, da låses alle knappene. Ganske greit. Kjelene kan jo rives ned etterhvert, men jeg er jo alltid der når jeg lager mat, og det er en stund til han rekker opp.
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenVi har heller ikke barnesikring på komfyren. Stekeovnen har knapper som må trykkes ut før man kan vri på dem, og komfyren har panel oppå, som kan låses. Så jeg vet rett og slett ikke. Er dere fortsatt redde for at noen av barna kan komme til å stikke hendene sine på platene, eller skru på komfyren i et ubevoktet øyeblikk? I så fall beholdere dere den en stund til..
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenJeg hadde det lenge. Lillebror hjemme var brannskadet som liten og bare tanken på hva en liter kokende vann kan gjøre ga meg panikk de luxe. Jeg tror nok han var fem år omtrent da jeg fjernet den. |
![]() |
![]() |
#12 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Barnesikring på komfyren
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenVi har aldri hatt det, og har heller ikke sett noe behov for å ha det. Ta den bort og legg den til salgs på markedsplassen (og så skal vi som ikke ser behov for sånne greier la være å herpe salgstråden din).
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenVi har ikke, men skulle kanskje hatt? Han pirker litt på knappene, men har ikke klart å slå på mer enn en gang tror jeg. Men, han har litt respekt for "den er varm", så det har stort sett gått greit. Når vel nesten opp til å velte kjeler snart, så kanskje je burde tenke på det... det fulgte med en dings som ingen av oss helt skjønner, og som i alle fall vi ikke fikk helt til å feste, men jeg tror mannen fant ut hva han måtte gjøre. Hindrer dog ikke i å vri på knappene, bare gjør det vanskeligere å velte panner tror jeg.
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenJeg kjøpte og monterte aldri. Den er nå gitt bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenMmm, vi får vurdere å skaffe en. Vet at vi bor for langt unna deg.
![]() |
#18 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenVi har ikke og jeg er veldig interessert hvis den passer en foran en god gammeldags komfyr der knottene er foran og ikke må trykkes inn for å skrus på.
![]() |
#20 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Barnesikring på komfyrenJeg aner ikke hvor man får kjøpt sånt, men har nå demontert vår. Den ligger i kjelleren, og gis bort til førstemann som henter den.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|