Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kamera til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-10, 21:24   #1
wollafruen
Fullverdig medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
wollafruen er litt kul
Standard

Kamera til barn?

Vi har en fotogal snart-fireåring, og tenkte plutselig at et eget lite kamera hadde hun nok ELSKET å få!

Men hva kjøper vi?

Gammel 02-02-10, 21:27   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kamera til barn?

Poden på fire år har hatt et sånt Fisher-Price digitalkamera, og det har han veldig vokst i fra nå. Vi tenker å kjøpe et helt ordinært digitalkamera til ham.

Gammel 02-02-10, 21:27   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi kjøpte et rimelig Fujifilm kompaktkamera til TurboTrollet når han var på samme alder. Jeg anbefaler å kjøpe et skikkelig kamera, ikke sånne barnekameraer. Og et med oppladbart batteri og kurant minnekort. Det trenger ikke å bli veldig dyrt allikevel.

Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:28   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Digitalkamera til rundt 1000kr klassen, gjerne brukt.

Ikke samsung. Har dårlig erfaring med det.
Min sønn klarer best å ta bilder med ixsusen vår fordi linsen kommer litt ut av kamera, mens på den samsungen han fikk fordi jeg hater kamera gjør ikke det. Så alle bilder han tar er av fingrene sine. Men han bryr seg ikke så han får styre på.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:29   #5
wollafruen
Fullverdig medlem

wollafruen sin avatar

wollafruen er litt kul
Standard

Jeg tenker så klart et ordentlig digitalkamera, men kommer ikke til å betale over 1000-lappen for det Hvis noen har noe å anbefale, eller har kjøpt noe deres respektive små skjønte/likte så blir jeg veldig glad for svar

Gammel 02-02-10, 21:31   #6
wollafruen
Fullverdig medlem

wollafruen sin avatar

wollafruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Min sønn klarer best å ta bilder med ixsusen vår fordi linsen kommer litt ut av kamera, mens på den samsungen han fikk fordi jeg hater kamera gjør ikke det. Så alle bilder han tar er av fingrene sine. Men han bryr seg ikke så han får styre på.

Hahaha!! Det var jo også noe jeg ikke har tenkt på Takk for tips...hihi.
Hun låner stadig vårt Ixus-kamera, så tenkte kanskje Canon er greit. For det kjenner hun jo fra før.

....Når det er sagt så er jo de små ramme til å lære nytt da, så det skulle vel ikke by på de store problemene om det er litt annerledes. Bilder blir det vel uansett

Gammel 02-02-10, 21:52   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Her er en liste over kameraer (de under 200 er bare tilbehør, glem dem):

http://prisguide.hardware.no/kategor...&n=&categoryId

Nikon Coolpix L20 og Canon Powershot A480 er gode alternativer til under 700 kroner. De bruker vanlige AA-batterier også, så hvis du har en vanlig batterilader og et par sett batterier går det aldri tomt. Ellers kan du egentlig kjøpe hva som helst som er billig hos Elkjøp eller tilsvarende, det er helt greit alt sammen - og hundre ganger bedre enn det var for bare fem år siden, til ti ganger prisen.

Storesøster fikk eget kamera da hun var fem, og tok de mest utrolige bilder. Det var veldig moro å se hva hun valgte å ta bilder av, og de uvanlige vinklene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.