Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Regelverk?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-10, 20:14   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regelverk?

Jeg ble flirt av idag

Fordi jeg sier regelverk sånn:

RE-gelværk (altså trykket på første stavelse, og resten i ett ord og uten trykk.
Og ikke trykk på alle tre stavelsene.)

Er dette feil?
Hvor i all verden har jeg plukket opp denne uttalen?

LYDFIL I INNLEGG 51

Sist redigert av m^2 : 03-02-10 kl 23:02.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 20:19   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regelverk?

Jeg sier re-gel-verk. Jeg prøver å få deg til å si RE-gelværk i hodet mitt, men jeg klarer ikke å skru deg på.

Gammel 03-02-10, 20:24   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier det samme som deg.

Gammel 03-02-10, 20:27   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flirer litt og nå. Går det an å si det med bare to stavelser?

Gammel 03-02-10, 20:31   #5
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Det er sånn jeg ser for meg at sånne fagforeningspersoner ville sagt det. Som Yngve Hågensen, for eksempel. Selv sier jeg re-gel-verk.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 20:32   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke uttalebeskrivelsene dine.

Men jeg sier regelverk som regel, med tonem 1 som i bønder.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 20:34   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Det er sånn jeg ser for meg at sånne fagforeningspersoner ville sagt det. Som Yngve Hågensen, for eksempel. Selv sier jeg re-gel-verk.

Jeg har faktisk vært fagforeningsrepresentant et par ganger, så det kan stemme.

Jeg kan finne på å si bannan og sallami også. Det blir vel litt av samme greia? Dialektforekomst?

Gammel 03-02-10, 20:47   #8
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg flirer litt og nå. Går det an å si det med bare to stavelser?

Det var det han fyren gjorde også

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg skjønner ikke uttalebeskrivelsene dine.

Men jeg sier regelverk som regel, med tonem 1 som i bønder.

Jeg sier regel som bønder.
Men i regelverk sier jeg regel med et annet trykk, med trykket på Re, og overhodet ikke noe trykk på resten.

RE-gelverk. Som, eh, vet ikke helt....noe med trykket bare på første stavelse.

Og vel kommer jeg fra østlandsområdet, men jeg sier IKKE GArrasje, bannan, kæsjup, ælj, sallami eller sævv

Gammel 03-02-10, 20:54   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg sier re-gel-verk. Jeg prøver å få deg til å si RE-gelværk i hodet mitt, men jeg klarer ikke å skru deg på.

Samma her

Gammel 03-02-10, 20:55   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men i regelverk sier jeg regel med et annet trykk, med trykket på Re, og overhodet ikke noe trykk på resten.

RE-gelverk. Som, eh, vet ikke helt....noe med trykket bare på første stavelse.

Jeg skjønner fortsatt ikke. Jeg sier også regelverk med trykket på første stavelse.

Men for å komme tilbake til tonemene - sier du regel i regelverk som bønner? Det er tonem 2.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 20:56   #11
m^2

m^2 sin avatar

Standard

det må bli det ja, tror jeg.
reE-egelverk

Gammel 03-02-10, 20:57   #12
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Drar du på i re liksom, tar litt sats på den? Prøver desperat å forestille meg dette.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 21:01   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det blir som om min kollega hadde sagt det og hun kommer fra Grünnerløkka. Kan det stemme, m^2?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 21:01   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reg-gelværk?

Gammel 03-02-10, 21:02   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner heller ikke hva du mener. Og kjenner at jeg har et intenst behov for å forstå.

Jeg sier regelverk med trykk på første stavelse og tonem 1 i regel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 21:03   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skjønner heller ikke hva du mener. Og kjenner at jeg har et intenst behov for å forstå.

Jeg sier regelverk med trykk på første stavelse og tonem 1 i regel.

Det blir liksom to-tre stykker e-er RE-e-egelverk

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 21:03   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Det må være Reg-gelværk. Nå snakker Hågensen i hodet mitt.

Gammel 03-02-10, 21:09   #18
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det er ikke reg-gelværk, nei

Gammel 03-02-10, 21:14   #19
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

det må bli det ja, tror jeg.
reE-egelverk

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Drar du på i re liksom, tar litt sats på den? Prøver desperat å forestille meg dette.

Jeg tror jeg hører deg nå.

Hvor i all verden har du det fra?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 21:30   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg skjønner ikke helt hva som ikke er å skjønne. Regelverk. Ikke doble e eller g eller noe sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.